728 x 90

اخبار سوريه,اخبار خاورمیانه,بهار عربی,

شکست سنگین مزدوران داعش و شبه‌نظامیان اسد از رزمندگان سوریه

-

--
--
رزمندگان سوری در سرتاسر خاک این کشور در حال نبرد با نیروهای نظامی اسد یا مزدوران و شبه‌نظامیان تبهکار آن هستند.

تلویزیون العربیه:
در شمال شهر دیرالزور، مزدوران داعش، که شکستهای سنگینی را طی روزهای گذشته تجربه کرده‌اند، بار دیگر با تجمع نیرو سعی کردند مواضع از دست داده را پس بگیرند.

شبکه اطلاع‌رسانی شام گزارش داد: این مزدوران اجازه جابه‌جایی به ساکنان این منطقه را نمی‌دهند.

در حال حاضر تمرکز اصلی نبردها در اطراف شرق این استان، برای تصاحب کامل جاده‌یی است که این مزدوران از آن برای پشتیبانی و رفت و آمد استفاده می‌کنند.

اما در جنوب، رزمندگان مرحله اول عملیات «یا یبرود» را در استان درعا و اطراف شهر نوا آغاز کردند. اولین هدف آزادسازی کامل تل جموع تعیین شده است، البته رزمندگان برای رسیدن به این هدف با نیروهای اسد، در پایگاه 61 که آخرین سنگر آنان در این منطقه محسوب می‌شود درگیر شدند. این پایگاه در منطقه جندور در جنوب قنیطره واقع شده است. این نبردها دو روز است با شدت زیاد و به‌طور مستمر در جریان است و رزمندگان آخرین مراکز رژیم اسد را در تل جموع، زیر آتش سنگین گرفته‌اند

در این میان، شهرهای نوا و انخل بارها با بمبهای بشکه‌ای مورد حمله هوایی قرار گرفتند، شهر جاسم نیز مورد اصابت چند بمب خوشه‌ای قرار گرفت. در جریان این حملات خساراتی به ساکنان وارد شد.

اما در پایتخت نبردهای سنگینی میان رزمندگان و نیروهای اسد در جریان است. در منطقه جوبر، رزمندگان با سلاحهای سنگین با نیروهای اسد در حال نبرد هستند. این درگیریها تماماً با بمب بارانهای هوایی همراه است، منطقه قابون شاهد بیشترین بمب بارانها بود

در منطقه ملیحه بعد از یک سکوت نسبی، بار دیگر، شعله‌های نبرد بالا گرفته است. رزمندگان این منطقه از چند محور دست به تهاجم و پیشروی زدند و توانستند در بساطین، چند موضع جدید را تسخیر کنند.

این منطقه چند بار با موشکهای زمین به زمین هدف قرار داده شد و چندین بار نیز مورد حملات سنگین هوایی قرار گرفت.

مناطق مسکونی شهر دوما نیز طی روزهای گذشته، مورد حملات جنایتکارانه اسد قرار گرفتند و کودکان اولین قربانیان آن بودند.

مردمی که در حال بیرون آوردن اجساد قربانیان از زیر آوار بودند همزمان مورد اصابت موشک قرار گرفتند. این جنایت باعث کشته و زخمی شدن دهها تن از شهروندان این منطقه گردید.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/795cbdf9-a35c-4755-988b-864f4af67816"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات