728 x 90

اخبار سوريه,اخبار خاورمیانه,بهار عربی,

فرمانده نیروهای اسد در جنوب حلب به دست رزمندگان به هلاکت رسید

-

رزمندگان سوریه
رزمندگان سوریه
رزمندگان در جبهه جنوب حلب پیشروی کردند و توانستند مناطق استراتژیک را آزاد کنند.

تلویزیون اورینت:

در جنوب شهر حلب و اطراف مرکز اطلاعات دشمن، درگیریهای شدیدی به‌وقوع پیوست. در این درگیریها رزمندگان، یک پایگاه اطلاعاتی نظامیان اسد را به همراه مساحتی از بلندیهای عزان و تل شهید را به کنترل خود درآوردند.
رسانه‌های حکومتی اعلام کردند طی این درگیریها سرهنگ عبدالطیف سلیمان سرکرده نظامیان اسد در منطقه‌ی عزان به هلاکت رسید.
در جریان این درگیری رزمندگان یک کامیون مهمات نیروهای اسد را که قصد داشت از روستای خناسر به منطقه عزان برود هدف قرار دادند.
شعله‌های نبرد بار دیگر در جنوب حلب بالا گرفته است. خاطرنشان می‌شود سال گذشته نیروهای اسد از این منطقه بارها برای پیشروی به سوی حلب استفاده می‌کردند، در این منطقه جاده‌یی وجود دارد که از منطقه خناسر تا حما ادامه دارد و این منطقه را دارای اهمیت استراتژی کرده است.
رزمندگان با تلاشهای چند روزه خود، توانستند یکی از پایگاههای هوایی اسد در منطقه عزان را تصرف کنند.
این عملیات را یکی از گردانهای جبهه اسلامی به همراه گردانهای ارتش آزادی به‌طور مشترک به اجرا درآوردند. در ادامه این عملیات منطقه تل الشهید تسخیر شد.
طبق گزارشات رسیده دراثنای این عملیات و در حین عقب نشینی، نیروهای اسد متحمل خسارات و تلفات زیادی شدند. سرکرده نیروهای اسد عبدالطیف سلیمان در منطقه جنوب و تل عزان در میان به هلاکت رسیدگان است که مطبوعات حکومتی نیز به آن انعکاس دادند.
این پیروزی رزمندگان از هفته گذشته و از روستای عسان شروع شد. در اولین مرحله‌این عملیات، رزمندگان می‌بایستی با شبه‌نظامیان درگیر می‌شدند. رزمندگان پس از شکست دادن این مزدوران، در پیشرویهای گام به گام خود به چند نقطه کلیدی دیگر از جمله حدادین و عین عسان رسیدند. آنان سپس با طراحی و آماده‌سازیهای لازم و با آتش پشتیبانی نیروهای اسد را مجبور به عقب‌نشینی در این منطقه کردند. رزمندگان به تل عزان تهاجم کردند. دامنه این تهاجمات رزمندگان به منطقه استراتژیک «بلاس» رسیده است و رزمندگان در فکر تصرف این منطقه هستند و در نظر دارند به سمت غرب به پیشرویهای خود ادامه بدهند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/67771da2-97b6-44ba-9ccb-fd34987627ea"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات