728 x 90

اخبار سوريه,اخبار خاورمیانه,بهار عربی,

میخی بر تابوت راه‌حل سیاسی در سوریه

-

داگلاس هربرت
داگلاس هربرت
کارشناسان معتقد هستند نمایش انتخابات بشار اسد در سوریه آخرین میخ بر تابوت راه‌حل‌های سیاسی در این کشور است.

تلویزیون فرانسه 24:

لوران فابیوس (وزیر خارجه فرانسه) : انتخاباتی که در سوریه برگزار شد، یک انتخابات مضحک و فاجعه‌بار بود. مردم سوریه که در مناطق تحت کنترل رژیم اسد بودند، مجاز بودند فقط بین بشار اسد و بشار اسد یکی را انتخاب کنند. حقیقت این است که ما قبل از این‌که این انتخابات اصلاً شروع شود می‌دانستیم که نتیجه چه خواهد بود. این یک کشور جنگ‌زده است و بشار اسد توسط دبیرکل سازمان ملل متحد، به‌عنوان کسی که جنایات جنگی زیادی را مرتکب شده، شناخته شده است. بنابر‌این غیرممکن است که یک چنین فردی رئیس‌جمهور آینده سوریه شود.

فرانسه 24: تقریباً تمام دنیا مانند لوران فابیوس این انتخابات را رد می‌کنند. اصلاً چرا باید چنین انتخاباتی اهمیت داشته باشد؟

داگلاس هربرت (سردبیر امور بین‌المللی) : این سؤال بسیاری از افراد است. مخالفان سوری در صحنه، این انتخابات را یک انتخابات خونین نامیده‌اند. اپوزیسیون در داخل هم این انتخابات را تحریم کرده است. شما 3 میلیون پناهنده دارید که در خارج از سوریه به‌سر می‌برند. اکثریت نزدیک به مطلق آنها هیچ رابطه‌یی با این انتخابات نداشتند. پس چطور می‌شود این انتخابات را جدی گرفت؟ مهم این است که ما به‌عنوان دنیای خارج از سوریه چه برداشتی از این انتخابات داریم. این انتخابات برای بشار اسد یک دهن کجی به غرب است. این انتخابات پیام دیگری را هم دارد. این انتخابات آخرین میخ بر تابوت راه‌حل سیاسی و تغییر از طریق گفتگوی سیاسی می‌باشد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/89b92c28-9ac1-4390-aced-b74f0d97d612"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات