728 x 90

حمايت جهاني از مقاومت ایران,اخبار سوريه,

«ارتباط ایرانی» گزارش هفته‌نامه الاهرام مصر

-

الاهرام مصر
الاهرام مصر
هفته‌نامه الاهرام مصر – 8خرداد 93: اتفاق‌نظر بین گروه‌های مختلف اپوزیسیون سوریه این است که قوی‌ترین مرد سوریه در حال حاضر دیگر بشار اسد رئیس‌جمهور این کشور نیست، بلکه قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران این نقش را دارد.
از شروع جنگ داخلی در سوریه که بیش از 3سال از آن می‌گذرد، رژیم ایران بزرگترین حامی بشار اسد بوده و او را از لحاظ پول، تسلیحات، آموزش نظامی و کمکهای اقتصادی تأمین می‌کند... (رژیم) ایران حزب‌الله لبنان را مجبور ساخته تا در صحنهٴ درگیری در حمایت و در کنار رژیم سوریه وارد عمل شود.
(این رژیم) شبه‌نظامیان عراقی، یمنی و افغانی را با محمل حفاظت از اماکن مقدس شیعی به سوریه اعزام می‌کند...
دخالتهای رژیم ایران ابعاد و مفهوم بسا گسترده‌تری به خود گرفته است...
حتی بعضی از مقامهای (رژیم) ایران گفته‌اند، سوریه استان سی و پنجم ایران است...
اعضای اپوزیسیون سوریه به دخالتهای (رژیم) ایران در کشورشان با خشم و برانگیختگی واکنش نشان داده‌اند.
 
فیاض سارا یکی از اعضای ائتلاف ملی نیروهای انقلابی و اپوزیسیون سوریه به الاهرام گفت:
«(رژیم) ایران از پرونده اتمی خود (و موضوع مذاکرات) برای منحرف‌کردن توجهات از دخالت‌هایش در سوریه استفاده نموده است؛ به این دلیل به این مسأله با فوریتی که شایسته‌اش است پرداخته نشده است».

برهان غلیون رهبر پیشین اپوزیسیون شورای ملی سوریه اشاره کرد، تردید و عدم قاطعیت غرب در بحران سوریه باعث افزایش اهداف و امیال (رژیم) ایران در این کشور شده است.
برهان غلیون معتقد نیست که (رژیم) ایران می‌تواند در جنگ سوریه پیروز شود؛ ولی او گفت، استمرار درگیریها می‌تواند «کشور را نابود کند و منطقه را به‌سمت یک جنگ منطقه‌یی سوق دهد“... او گفت، اپوزیسیون سوریه باید اپوزیسیون سوریه باید هماهنگی اقدامات با اپوزیسیون ایران را شروع کند

چند روز قبل احمد جربا رهبر ائتلاف ملی نیروهای انقلابی و اپوزیسیون سوریه با مریم رجوی رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت ایران ملاقات کرد.

میشل کیلو یکی از شخصیتهای برجستهٴ اپوزیسیون سوریه در گفتگو با الاهرام گفت: «سران رژیم ایران در حال حاضر می‌گویند، آنها رژیم بشار اسد را بر سر قدرت نگه داشته‌اند... آنها هیچ مشکلی در این زمینه ندارند که مردم سوریه به‌خاطر منافع (رژیم) تهران در حال کشته‌شدن هستند، آنها معتقدند، نابودی سوریه و کشتار مردمش برای امنیت و بقای رژیم ایران حیاتی است»...

شخصیتهای اپوزیسیون (سوریه) می‌گویند، امیدوارند توطئه و طرح (رژیم) تهران را به هر قیمت نقش بر آب کنند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/88c627a8-c8a7-463b-a218-e366b8c1fa66"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات