728 x 90

,اخبار سوريه,اخبار خاورمیانه,بهار عربی,

سرنگون کردن یک هواپیمای رژیم اسد توسط رزمندگان سوری

-

سرنگونی یک هواپیمای رژیم اسد
سرنگونی یک هواپیمای رژیم اسد
اتاق عملیات رزمندگان در شمال حمص طی گزارشی اعلام کرد: گردان مستضعفین رزمندگان یک هواپیمای جنگی اسد را در آسمان شهر تلبیسه هدف قرار داد. رزمندگان همچنین یک تانک و یک توپ 23 میلی‌متری نیروهای اسد را در غرب تلبیسه منهدم کردند.

طبق این گزارش نبردهای سنگین در این منطقه بین چندین گردان رزمندگان و نیروهای اسد برای تصرف منطقه «ام شرشوح» در جریان است، این منطقه از نظر نظامی دارای اهمیت استراتژیک است، زیرا تسلط بر آن حفاظت کل این شهر را سهل و آسان می‌کند
به گفته شاهدان در این نبردها نظامیان اسد تلفات سنگینی را متحمل شده‌اند و تعداد زیادی از آنان مجبور به عقب‌نشینی از منطقه «ام شرشوح» گردیده‌اند. آنان ادامه نبردها به روستای مجاور «جبوری» پناه برده‌اند.
پس از گذشت تقریباً دو هفته از ترک مناطق محاصره شده حمص، رزمندگان این مناطق با سازماندهی جدید و طراحی مجدد اقدام به‌عملیات بر روی مراکز اسد در نقاط کلیدی کردند. اولین قدم وارد شدن از غرب شهر تلبیسه و تهاجم به نیروهای اسد از شمال روستای شرشوح بوده است. در ادامه این نبردها رزمندگان تصرف روستای جبوری را در دستور کار خود قرار داده‌اند. این مناطق برای نیروهای اسد از اهمیت استراتژیک برخوردار است، زیرا اکثر شبه‌نظامیان اسد از این منطقه دست به اقدام برای کمک به نیروهای اسد می‌زنند.

یکی دیگر از موارد مهمی که تا همین نقطه رزمندگان به آن دست پیدا کرده‌اند این است که دیگر آسمان شمال این مناطق برای هواپیماهای اسد امن نیست. رزمندگان صبح جمعه یکی از این هواپیماها را هدف قرار داده و سرنگون کردند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1a0adeb1-9ca6-4a27-8894-1e007f302722"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات