728 x 90

کمپ لیبرتی,حمايت جهاني از مقاومت ایران,

پروفسور اروین نهر برنده جایزه نوبل پزشکی، محاصره پزشکی لیبرتی را محکوم می‌کند

-

پروفسور اروین نهر برنده جایزه نوبل پزشکی
پروفسور اروین نهر برنده جایزه نوبل پزشکی
پروفسور اروین نهر در نامه به بان کی‌مون دبیرکل ملل‌متحد اعلام کرد: سوء‌استفاده از درمان پزشکی برای سرکوب افراد بی‌دفاع جنایت علیه بشریت محسوب می‌شود.

متن این نامه از این قرار است:
آقای بان کی‌مون، دبیرکل ملل متحد،
من این نامه را به‌عنوان برنده جایزه نوبل پزشکی 1991 برای شما می‌نویسم تا نگرانی عمیق و دلهره‌ام را از اعمال محاصره پزشکی اعمال شده علیه 3000تن ساکنان کمپ لیبرتی به اطلاعتان برسانم.
ساکنان لیبرتی افراد حفاظت‌شده تحت کنوانسیون چهارم ژنو هستند و دولت عراق طبق یادداشت تفاهم با سازمان ملل، متعهد شده که نیازهای پزشکی آنان را تسهیل و تأمین کند.
این بسیار نگران‌کننده و شوکه‌کننده است که موضوع درمان پزشکی برای اعمال فشار علیه افراد بی‌دفاع مورد استفاده قرار گیرد.
سوء‌استفاده از موضوع درمان پزشکی برای سرکوب افراد بی‌دفاع جنایت علیه بشریت محسوب می‌شود.
من از شما می‌خواهم مقامات عراقی را وادار کنید که قبل از این‌که جان افراد بیشتری به‌خاطر محاصره پزشکی از دست برود دسترسی آزادانه ساکنان لیبرتی به درمان پزشکی را تضمین کنند.
ایالات متحده و شورای امنیت ملل‌متحد همچنین باید حکومت عراق را وادار سازد که الزامات امنیتی ضروری شامل تیوالهای حفاظتی و سنگرها را، که از آن جلوگیری می‌کند، تأمین کند.

اروین نهر-برنده جایزه نوبل
جایزه نوبل پزشکی در سال 1991 به پروفسور اروین نهر به‌خاطر کشف مکانیسم عملکرد کانالهای یونی در سلولهای تعلق گرفت.
این دانشمند آلمانی در حال حاضر مدیریت مؤسسه شیمی-بیوفیزیک در انستیوی ماکس پلانک در شهر گوتینگن آلمان و همچنین ریاست مشترک علوم اعصاب در دانشگاه گوتینگن را برعهده دارد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/292063ef-83b7-4d9d-8504-4830c71da300"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات