728 x 90

اخبار سوريه,اخبار خاورمیانه,بهار عربی,

تصرف بلندیهای اربعین توسط رزمندگان سوریه

-

رزمندگان  سوریه
رزمندگان سوریه
رزمندگان مستقر در شهر ادلب هفته‌های متوالی است که با پیشرویهای خود رژیم اسد را در سرتاسر این استان متحمل شکستهای سنگین کرده‌اند. یکی از دستاوردهای رزمندگان در این سلسله پیشرویها، تصرف بلندیهای اربعین است که از موقعیت استراتژیک برخوردار است

تلویزیون اورینت:
رزمندگان در نزدیکی بلندیهای اربعین، دو مرکز نیروهای اسد را به نامهای الفناز و الشامی به تصرف درآوردند، رزمندگان با انجام چهار عملیات پی‌درپی توانستند خود را به این نقاط برسانند. هدف اصلی این عملیات از سوی اتاق عملیات رزمندگان، در قدمهای بعد تسخیر کامل تل اربعین تعیین شده است.

این منطقه در نزدیکی روستایی به نام اریحا واقع شده است. این عملیات یک ضربه سنگین به دشمن است. رزمندگان برای رسیدن به بلندیهای اربعین، ابتدا مراکز اطراف آن را منهدم کردند طوری که دود ناشی از آن، از فواصل دور نیز قابل رویت بود. رزمندگان برای انهدام این دو مرکز و رسیدن به این نقاط درگیریهای شدیدی را با نیروهای اسد داشتند و آنها را مجبور کردند از مواضع خود فرار کرده و در درون روستای اریحا پناه بگیرند.

رزمندگان با تصرف بلندیهای اربعین در کل منطقه و شهر «نیران» که بیست کیلومتر با منطقه درگیری فاصله دارد، دست بالا را پیدا خواهند کرد. پادگان «قرمید» متعلق به نیروهای اسد که یکی از مراکز پشتیبانی مهم نیروهای اسد محسوب می‌شود در امتداد همین بلندیها قرار دارد، این مختصات، عملیات اربعین را دارای ارزش ویژه و استراتژیک می‌کند.

از دیگر نقاط شهر ادلب نیز خبر می‌رسد، رزمندگان مرکز تجمع نیروهای اسد را در منطقه «کرون» در نزدیکی جاده بین‌المللی که به شمال و منطقه لاذقیه منتهی می‌شود مورد تهاجم خمپاره‌ای قرار دادند که با عث به هلاکت رسیدن تعدادی از مزدوران اسد شد. اجساد این مزدوران در بیماستان ملی ادلب مشاهده شده است.

اتاق عملیات رزمندگان در جنوب ادلب، گزارش کرد، رزمندگان این جبهه روستای «العمودیه» در جنوب منطقه «النعمان» را بعد از درگیریهایی که به‌وقوع پیوست به کنترل خود درآوردند. در این عملیات تعداد زیادی از نیروهای اسد کشته و مقدار زیادی از سلاحها و ادوات سنگین آنها مانند تانک و زرهی با موشک تاو هدف قرار گرفت. همچنین رزمندگان در این درگیریها 4تانک و سه خودرو نظامی را که بر روی آنها مسلسلهای سنگین نصب شده بود به غنیمت گرفتند. رزمندگان به کمک اهالی یک گروهان نظامی جدید برای تقویت این جبهه تشکیل دادند.

رزمندگان شهر ادلب، آخرین پایگاه رژیم در جاده بین‌المللی را که معمره النعمان را به منطقه خان شیخون وصل می‌کنند با آتش سنگین مورد تهاجم قرار دادند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6d9f92bb-b8af-44d0-8b62-e34d8bfab415"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات