728 x 90

اخبار سوريه,اخبار خاورمیانه,بهار عربی,

ضربات رزمندگان به نیروهای اسد در ادلب

-

رزمندگان  سوریه
رزمندگان سوریه
تلویزیون اورینت:
رزمندگان روستای کفر باسین را که برای نظام اسد از اهمیت بالایی بر خوردار بود را در اطراف ادلب به تصرف خود درآورند

رزمندگان شهر ادلب با اجرای عملیاتی روستای «کفر باسین» را که رژیم اسد تمامی ساکنان آن را کوچ داده بود و از این منطقه به‌عنوان پایگاه نظامی استفاده می‌کرد به‌طور کامل به تصرف خود در آورند.

این دستاورد بعد از یک روز درگیری شدید بین رزمندگان و نیروهای اسد به دست آمد و طی آن بارها نظام اسد نیروهایش را از طریق هوا علیه رزمندگان به‌کار گرفت. رزمندگان در این عملیات تعدادی از نیروهای دشمن را که در بین آنها افسران رده بالا نیز دیده می‌شدند به هلاکت رساندند. تعدادی از شبه‌نظامیان شیعی عراقی هم که به مزدوری اسد مشغول بودند، در میان کشته شدگان هستند. رزمندگان در این عملیات به ذخایر با ارزش تسلیحاتی دست پیدا کردند و یک تانک دشمن را منهدم کردند.

مستقر شدن رزمندگان در این منطقه راه آنها را برای مسلط شدن بر مناطق جنوبی و روستاهای صالحیه و عامدیه که تا مزارع خان شیخون امتداد پیدا می‌کند هموار می‌سازد.

به‌لحاظ نظامی کفرباسین از جنوب به روستای «فیش» منتهی می‌شود و از سمت شمال به روستای «چیزر» و به پادگان نظامی اسد که در این منطقه واقع است. تسلط رزمندگان به این منطقه باعث می‌شود که راحتتر بتوانند به مراکز دشمن در جنوب و استحکامات آن در منطقه «الحامدیه» دست پیدا کنند. رزمندگان از این طریق می‌توانند تا منطقه معمرالنعمان پیش بروند و از آن نقطه تا رسیدن به شهر خان شیخون بایستی 5مرکز دیگر دشمن را تسخیر کنند.

یکی دیگر از مهمترین دستاوردهای فتح روستای کفر باسین، انبارهای سلاحی بود که در این منطقه قرار داشت. ضمن این‌که تک تیراندازهای حرفه‌ای اسد از این بلندیها برای هدف قرار دادن رزمندگان استفاده می‌کردند. در این عملیات رزمندگان ادوات زیادی از دشمن را نابود کردند یا به غنیمت گرفتند. در این درگیری فرمانده این پایگاه به هلاکت رسید و تعداد زیادی از نیروهای اسد و شبه‌نظامیان آن کشته شدند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/cb45c64f-8f31-42b9-ac78-42f877e0d66d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات