728 x 90

اخبار سوريه,اخبار خاورمیانه,بهار عربی,

کشته شدن دهها تن از مزدوران عراقی در حلب سوریه

-

رزمندگان سوریه
رزمندگان سوریه
تلویزیون اورینت:
انقلابیون در تل زرزور 40نفر از مزدوران اسد را که برخی از آنان عراقی بودند در یک کمین به هلاکت رساندند و تعدادی دیگر را مجروح ساختند و خودروها و تجهیزات نظامی آنها را منهدم کردند و بقیه آنها زیر پوشش توپخانه عقب‌نشینی کردند. در غرب شهر انقلابیون اعلام کردند در محله راشدین پیشروی کرده و مجموعه مسکونی جدیدی را از شبه‌نظامیان اسد پاکسازی کردند.

تحولات و افت و خیزهای نبردها در جبهه‌های حلب، امری است که شهر حلب را با سایر نقاط متمایز کرده است، مخصوصاً جبهه راشدین که اخبار رسیده از آن نشان از حوادث جدید دارد.

نبرد با آتش تهیه انقلابیون آغاز شد و در جریان آن مواضع نیروهای اسد و شبه‌نظامیانی که در کنار آنها می‌جنگند مورد تهاجم قرار گرفت، بعد از آن درگیریهای شدیدی صورت گرفت. در جریان این درگیریها مجموعه‌یی از مراکز و مواضع دشمن مانند مقر عملیات تیپ موسوم به ابوالفضل العباس به کنترل درآمد و نزدیک به 20نفر از نیروهای دشمن به هلاکت رسیدند و مقادیری سلاح و مهمات به غنیمت گرفته شد.

اهمیت این جبهه به‌خاطر نزدیکی آن به مرکز پژوهش‌های علمی و آکادمی نظامی است. این جبهه بیشتر به محله‌های حلب جدید نزدیک است که تحت کنترل اسد است. ویژگی دیگر این جبهه این است که ورودی غرب حلب به سمت اتوبان دمشق به‌شمار می‌آید، مخصوصاً بعد از این‌که بیش از 75% از این محله به کنترل رزمندگان درآمده است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ddaf7b11-ca42-4248-8a73-b27618eaf102"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات