728 x 90

اختلافات سیاسی در ایران,

آیا ژنرال بیت خامنه‌ای می‌تواند طلسم شکسته را بند بزند؟

-

فیروزآبادی
فیروزآبادی
کار شکستگی طلسم ولایت به جایی رسیده که خامنه‌ای مجبور شده است اصلی‌ترین مهره‌اش، سرژنرال ولایت، فیروزآبادی را به صحنه بفرستد. شاید وحوش از او حساب ببرند. ولی‌فقیه طلسم‌شکسته امیدوار بود با به‌صحنه آوردن او بتواند سنگ اندازان در مسیر زهر خوران را به کنار رفتن از سر راه وادار کند. آخر وقتی خودش یک روز قبل از دور اخیر مذاکرات به صحنه آمد و باصراحتی بیش از گذشته به وحوش گوشزد کرد که تحریمها را به گفتگوهای اتمی گره نزنند، نه تنها هیچ‌کس تمکین نکرد بلکه از فردا گره زدن تحریمها به مذاکرات را تشدید کردند و در مسیر زهر خوران سنگهای بزرگتری انداختند . نماینده خودش در کیهان یعنی پاسدار شریعتمداری که اداره کننده ارگان ولایت است خود به‌عنوان سنگ انداز اصلی ظاهر شد و حتی زیرآب ولی‌نعمتش را زد و با یک مثال تحریف شده از تاریخ اسلام لگد محکمی بر طلسم‌شکسته کوبید و گفت این‌که گفته می‌شود ولی‌فقیه در جریان ریز مذاکرات اتمی قرار دارد و از آن پشتیبانی می‌کند دلیل بر صحت گفتگوها و سلامت قراردادی که بسته می‌شود نیست. طی هفته جاری، شاهد چندین فقره از این نوع لگدپرانیها به طلسم شکستهٴ ولایت در رسانه‌ها و روزنامه‌های این باند بوده‌ایم. رسانه‌ها وابسته به بسیج ضدخلقی یا سپاه پاسداران این لگد پرانیها را که توسط مهره‌های ولایت مدار صورت می‌گیرد، منعکس کرده‌اند.

در چنین شرایطی است که خامنه‌ای مجبور شده دست به‌دامن سرژنرال بیت ولایت، یعنی فیروزآبادی بشود. کسی که سالهاست عنوان رئیس ستاد کل نیروهای مسلح نظام را یدک می‌کشد. فیروز آبادی روز 29اردیبهشت در مراسمی که تمام سرکردگان نظامی و بسیجی رژیم در آن به خط شده بودند برای آنها خط‌ و نشان کشید و هشدار داد که اگر برخلاف منویات مقام ولایت سنگ‌اندازی کنید چوب لای چرخ بگذارید معلوم است که کار پیش نمی‌رود و به چشم‌انداز هم نمی‌رسیم. او بلافاصله چرخی را که نباید لای آن چوب گذاشته شود و چشم‌اندازی را که همهٴ باندهای نظام برای رسیدن به آن بی‌قرارند و برای رسیدن به آن روز شماری می‌کنند توضیح داد. گفت: همه باید به دولت کمک کنند. روشن است که منظورش این است که در مسیر به نتیجه رسیدن مذاکرات اتمی به امید و با چشم‌انداز شل شدن حلقه طناب تحریمها باید به جای مزاحمت کمک کنید والا باد عمامه ولایت را خواهد برد. فیروزآبادی سردمداران وحوش را تهدید کرد که اگر به اقداماتشان برخلاف «مشی و منویات رهبری» ادامه دهند، با آنها برخورد خواهد شد. اصطلاح «برخورد خواهد شد» در رژیم آخوندی عقوبتهایی از زندان تا اعدام را شامل می‌شود.

سؤال این است که آیا هشدار و اخطار و تهدید سر ژنرال بیت می‌تواند طلسم‌شکسته و لگد خوردهٴ ولایت را بند بزند تا حدی که شرایط برای عبور نظام از گردنهٴ تحریمها فراهم شود و خامنه‌ای بتواند جام زهر را بدون دغدغه خرناسهای وحوش خودش سربکشد. دلواپسان تیغ کش خیلی زود جواب این سؤال را دادند. آنها یک روز بعد از تهدیدهای فیروزآبادی، برگ متقابل خود را بازی کردند. معاون فیروزآبادی را به صحنه فرستادند تا جواب او را فی‌المجلس بدهد. پاسدار جزایری که عنوان «معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح» را یدک می‌کشد طی عربده‌ای در مورد مذاکرات هسته‌یی که در روزنامه‌های ولایتمدار منعکس شد گفت با هرکس که از خط قرمز نظام عبور کند چه «آمریکا» باشد چه «دیگران» برخورد خواهیم کرد.

ملاحظه می‌کنید که چگونه «برخورد می‌کنیم» فیروزآبادی با «برخورد می‌کنیم» معاونش شاخ به شاخ می‌شود و به این وسیله طلسم شکستهٴ ولایت بند نخورده یک لگد دیگر را هم پذیرا می‌شود.

نتیجه این‌که جنگ سه وجهی قدرت در درون نظام ولایت‌فقیه شدیدتر از هر زمان آشکار شده و هر روز پرده از روی آن بیشتر کنار می‌رود. به نظر می‌رسد که شتاب از پای درآمدن رژیم باقیمانده از خمینی بر اثر عملکرد زهر اتمی هر روز بیشتر می‌شود و ما در هفته‌های آینده ابعاد تازه‌یی از آن را شاهد خواهیم بود.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/712b7c5c-8afa-4326-90fa-e0a1036c52fb"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات