728 x 90

,اخبار سوريه,اخبار خاورمیانه,بهار عربی,

عملیات پیروزمند رزمندگان سوری در ادلب

-

رزمندگان سوریه
رزمندگان سوریه
تلویزیون اورینت:
درگیریها در شهر ادلب و اطراف آن در روزهای گذشته بالا گرفته است، مرکز و شدت این درگیریها در جنوب پادگان «وادی الضیف» در نزدیکی شهر نعمان گزارش شده است.
در منطقه خان شیخون و محور حاجزالسلام نیز درگیریهای شدیدی بین رزمندگان و نیروهای اسد در جریان است. رزمندگان تمام مراکز تجمع دشمن را با آتش خمپاره هدف قرار دادند.
در طراحی عملیات در پادگان وادی الضیف، رزمندگان با کندن تونل خود را بزیر ساختمان فرماندهی این پادگان رساندند، شدت انفجار به حدی بود بیش از نیمی از این مرکز به‌طور کامل منهدم شد.
این عملیات را دو تیم از گردانهای جبهه اسلامی و گردان فجر اسلام پیش بردند که با انجام موفقیت‌آمیز آن توانستند تعداد زیادی از نیروهایی را که در این پادگان مستقر بودند همراه با ادوات نظامی آنها از بین ببرند.
سیاست کندن تونل و نزدیک شدن به مراکز حیاتی دشمن بعد از این‌که در دمشق و درعا و حلب به‌کار گرفته شد، این بار در ادلب مورد استفاده قرار گرفت. رزمندگان این منطقه با این تاکتیک توانستند ضربه مهلکی را به رژیم اسد وارد بیاورند.
در عملیات انهدام پادگان الصحابه که منجر به کشته شدن بیش از 40تن از فرماندهان اسد و نابودی بیش از نیمی از تأسیسات نظامی آن شد، رزمندگان تونلی به طول 300متر را در زیر زمین حفر کردند که این کار طاقت‌فرسا 50روز به طول انجامید.
خبرهای دیگر از شهر ادلب حاکی است بر اثر بمباران مناطق مسکونی شهر «سرمدا» حدقل 20 شهروند کشته و 40تن دیگر نیز مجروح شده‌اند. همین طور هواپیماهای اسد مراکز صنعتی متعلق به ساکنان این منطقه را در اطراف این شهر با راکت مورد تهاجم قرار دادند. تعدادی از مردم جان خود را از دست داده و خساراتی به آنها وارد آمد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/086f217c-affe-40a4-aca4-7cf53175f6d4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات