728 x 90

اخبار سوريه,اخبار خاورمیانه,بهار عربی,

زنان سوریه، نیروی تغییر در تمامی مراحل جنبش

-

نقش زنان سوریه در جنبش
نقش زنان سوریه در جنبش
در طول تاریخ سوریه، خصوصاً سه سالی که مردم سوریه عزم خود را برای سرنگونی دیکتاتوری جزم کرده‌اند، زنان مقاوم سوری در تمام صحنه‌ها حضور فعال داشته‌اند و نقش خود را به شایستگی ایفا کرده‌اند. زنان پیشتاز، هیچ مشکلی را به‌منظور قیام به مسئولیتشان به‌رسمیت نشناخته‌اند و هیچ چیزی نتوانسته سد راه آنها شود.

تلویزیون اورینت:

زنان سوری در جامعه و حرکت انقلاب نقش بی‌بدیلی را به عهده گرفته‌اند و برای حرکت دادن آن بیشترین مایه‌گذاری را کرده‌اند. نقش زنان در شرایطی است که حجم و ابعاد مشکلات انقلاب در طول این سالیان بر کسی پوشیده نبوده است. زنان سوری نقش آموزگار، فرمانده و نماینده انقلاب را عهده‌دار بودند و بار مسئولیت عظیم را با وجود همه مشکلات به دوش کشیدند

یک فعال: از شروع انقلاب زنان مسئولیتهای بزرگ خود را به‌منظور حرکت جامعه بر دوش گرفتند، قسمتی از این کار در کمک به مجروحان و آسیب دیدگان در بیمارستانها انجام می‌شد و قسمتی به آموزش اختصاص داشت، قسمت دیگر در پشتیبانی بی‌وقفه مجاهدین بود. زنانی که توان حمل سلاح داشتند در خط مقدم بودند. در تمام این سالیان زنان جزء فعالان مطبوعات بودند و در رساندن اخبار صحیح و سریع جان خود را به خطر انداختند .

زنان سوریه نشان دادند برای به دست آوردن آزادی خود و کشور بایستی که جنگید. زنان سوری از حل مشکلات صحنه‌های نبرد تا آموزش صحیح کودکان در مدارس انقلاب و تمامی اماکنی که انقلاب و فرهنگ آن در جریان است، حضور چشمگیر و نقش بی‌بدیل خود را داشته‌اند.

بی‌جهت نبود که نظام اسد تمامی فعالان زن را برای مرعوب کردن جامعه هدف قرار می‌داد و با تمامی اعمال جنایتکارانه سعی داشت آنها را به تمکین وادار کند. اما زنان مقاوم بر خلاف آن چه که نظام اسد تصور می‌کرد بر فعالیتهای خود افزودند.

یک فعال: در تمامی طول انقلاب، زنان جزء فعالان اصلی مطبوعات در استان درعابودند، این کار را با ارسال تصاویر سرکوب به‌منظور روشن شدن جنایات این نظام وحشی نزد تمام افکار عمومی، انجام می‌دهند. کار ما فرستادن اخبار سریع و حقیقی از مناطقی است که مزدوران اسد برای سرکوب مردم دست به هر جنایتی در حق ساکنان می‌زنند. جوانان انقلابی با به خطر انداختن جان خود این اخبار را از درون صحنه بیرون می‌کشند تا اخبار حقیقی را به مردم برساندند.

تاریخ گذشته و حال سوریه نشان می‌دهد زنان، همواره در برابر ظلم و بی‌عدالتی، با شور و حرارت انقلابی، ایستادگی کرده‌اند و خود ستونهایی بوده‌اند که پیشرفت جامعه بر روی آن استوار و محکم بنا شده است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c774dd82-1197-42d3-9ea4-54f0f376086f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات