728 x 90

اخبار سوريه,اخبار خاورمیانه,بهار عربی,

دو عملیات بزرگ رزمندگان سوریه در درعا

-

 -
-
رزمندگان شهر درعا دو عملیات بزرگ را در این شهر طراحی و به اجرا گذاشتند و خسارت جبران ناپذیری در چند محور به نیروهای اسد وارد آوردند.

تلویزیون اورینت:

در منطقه «المنشیه» در درعا، رزمندگان تعدادی از ساختمانهایی را که نیروهای اسد به‌عنوان پایگاه و مرکز فرماندهی از آنها استفاده می‌کردند با استفاده از تاکتیک کندن نقب منهدم کردند که علاوه بر نابودی این اماکن تعداد زیادی از مزدوران اسد نیز به هلاکت رسیدند.

عملیات اول رزمندگان با نام «شهدای خندق» به انهدام مراکز اسد در منطقه المنشیه انجامید. عملیات دوم با نام «معرفته الفاتحین» به تسخیر جاده شهر نوا منجرشد. این جاده به روستاهای غربی راه می‌برد. طی این عملیات دو مرکز ایست و بازرسی تسخیر شد، دو تانک دشمن منهدم گردید و مقادیری ادوات نظام توسط رزمندگان به غنیمت گرفته شد.
 
 

اتاق عملیات رزمندگان با انتشار بیانیه‌یی این دو عملیات را که رزمندگان مستقر در شهر درعا انجام داده بودند تأیید و اعلام کرد سرکردگان اسد مدت زمان زیادی از محله المنشیه به‌عنوان مرکز فرماندهی استفاده می‌کردند اما با اجرای موفقیت‌آمیز این عملیات بیش از نیمی از این اماکن به همراه تعداد زیادی از نیروهای اسد و مقر اصلی فرماندهی آنها منهدم شد. این عملیات با کندن خندقی به طول تقریبی 570متر طراحی شد که بر اساس آن رزمندگان همین نام را بر روی این عملیات گذاشتند.

بعد از عملیات، رژیم اسد با اعزام نیروهایش به منطقه «مقطره» و با پشتیبانی شدید هوایی تلاش کرد تا دروازه غربی این شهر را حفظ کند

عملیات بزرگ دیگری که رزمندگان شهر درعا به اجرا گذاشتند بانام «معرفته الفاتحین» بود که به تسخیر سه مرکز نظامی نیروهای اسد انجامید. رزمندگان برای رسیدن سریعتر به اهداف این عملیات مجبور بودند در چندین محور به‌طور هم زمان با نیروهای اسد درگیر شوند، رژیم اسد نیز با حملات هوایی سعی داشت نیروهایش را پشتیبانی کند

دشمن، درمانده از رویارویی با رزمندگان، بار دیگر با بمباران مناطق مسکونی دست به جنایت زد و بارها شهرهای نوا و جاسم را مورد حملات هوایی قرار داد. بر اساس گزارشات رسیده تعدادی از ساختمانهای ساکنان نابود و چندین تن قربانی این سبوعیت نظام اسد شدند. تعدادی کودک نیز در بین کشته شدگان است.

چند روستا از توابع این شهر نیز با بشکه‌های انفجاری هدف قرار گرفتند. متأسفانه در این مناطق نیز ضمن خرابی منازل، تعدادی از مردم کشته و مجروح شدند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f01b7184-15aa-4426-8cca-bf65af5f7efe"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات