728 x 90

اخبار سوريه,اخبار خاورمیانه,بهار عربی,

تصرف مناطق تحت کنترل نظام اسد در شهر ادلب

-

--
--
طبق آخرین اخبار رسیده از صحنه‌های نبرد در سوریه، رزمندگان گامهای بلندی برای تصرف مناطق تحت کنترل نظام اسد در شهر ادلب و اطراف آن برداشته‌اند.

رزمندگان مستقر در ادلب توانستند به انبارهای بزرگ تسلیحاتی پادگان «حاجزالسد» دسترسی پیدا کنند، این امر با از بین بردن یک گروهان کامل نیروهای اسد که در این پادگان مستقر بودند محقق شد. همچنین رزمندگان این منطقه یک مرکز نیروهای اسد به نام «تله السوادی» را به‌طور کامل منهدم کردند.

این مرکز مهمترین پشتیبان نیروهای اسد در شرق ادلب به‌شمار می‌آمد. در این عملیات حداقل 50تن از مزدوران دشمن به هلاکت رسیدند.

در ادامه این عملیات توسط رزمندگان شهر ادلب، درگیریهای شدیدی بین آنها و نیروهای اسد در منطقه «وادی الضیف» در گرفت که طی آن رزمندگان داخل این منطقه را با آتش مستقیم مورد تهاجم قرار دادند

رزمندگان در ادامه سلسله عملیاتی بهم پیوسته و انفجار مراکز اصلی دشمن، این بار پادگان وادی الضیف در جنوب ادلب را هدف قرار دادند. هنگام وقوع این انفجار حداقل 100تن از نیروهای اسد در داخل این پادگان مستقر بودند. مقادیر زیادی ادوات نظامی هم در محل وجود داشت. به گفته رزمندگان حداقل 60درصد از این مرکز به‌طور کامل نابود شد. این عملیات با کندن تونلی به طول 850متر در مدت 7ماه، با کار طاقت‌فرسا و به‌طور پنهانی امکانپذیر بود.

این عملیات بعد از نابود کردن مرکز «الصحابه» در غرب باب الضیف انجام شد. در آن عملیات پیروزمند نیز با همین روش بیش از نصف پادگان در لحظه انفجار فرو ریخت.

اما در دمشق منطقه‌یی نیست که از انقلاب عقب مانده باشد. این در حالی است که رژیم اسد بارها محله‌های جنوبی این شهر را مورد حملات هوایی قرار داده و درگیریهای زمینی در تمامی نقاط خصوصاً در منطقه «العصالی» و حجرالاسود به‌شدت در جریان است.

در اطراف پایتخت نیز رژیم اسد درصدد است تمامی مناطق غوطه شرقی را که رزمندگان در آن مستقر هستند با بمبارانهای بی‌وقفه نابود کند، اما رزمندگان بر روی زمین هر با نیروهای اسد را با شکست روبه‌رو می‌کنند.
 
 

از شمال و جنوب شهر داریا خبر می‌رسد رزمندگان این منطقه تعدادی از نیروهای اسد را طی درگیریهایی که جریان داشت به هلاکت رساندند.

خبرگزاری شام خبر داد رزمندگان یک هواپیمای جنگی اسد را در آسمان شهر حلب و در منطقه فردوس هدف قرار دادند و آن را سرنگون کردند. در منطقه الزهرا درگیرها میان رزمندگان در اطراف مرکز اطلاعات هوایی با شدت زیاد هم‌چنان در جریان است.

در منطقه شیخ نجار نیز رزمندگان تعدادی ادوات نظامی رژیم اسد را منهدم کردند و محل تجمع نیروهای دشمن را در ساختمان مرکزی در منطقه قدیمی شهر حلب مورد هجوم قرار دادند.

در شهر حما و اطراف آن رزمندگان به تعدادی از مراکز نظامی اسد و انبارهای آن دست پیدا کردند. در اطراف این شهر نیز رزمندگان با موشکهای گراد فرودگاه نظامی این شهر را مورد تهاجم قرار دادند که بر اثر آن به تعدادی از هواپیماهای داخل فرودگاه و ادوات نظامی این محل خساراتی وارد شد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7c69d166-d5b8-4f8d-862e-0e9fd1c93246"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات