728 x 90

اخبار سوريه,اخبار خاورمیانه,بهار عربی,

دستاوردهای سفر احمد جربا به آمریکا

-

جان کری و احمد جربا
جان کری و احمد جربا
سفر احمد جربا رئیس ائتلاف ملی سوریه و هیأت همراه او به آمریکا، دستاوردهای سیاسی و نظامی مشخصی برای انقلاب مردم سوریه داشت.

تلویزیون اورینت:
رئیس ائتلاف ملی سوریه احمد جربا با باراک اوباما در کاخ سفید دیدار کرد. پس از این دیدار باراک اوباما اعلام کرد کشورش آماده است نقش بیشتری را برای پایان دادن به بحران سوریه ایفا کند و کمکهای بیشتری را به اپوزیسیون این کشور مردم سوریه را نمایندگی می‌کند به‌عمل آورد.

به گفته منابع مطلع آمریکا پذیرفته است سلاحهای پیشرفته‌ای را برای رزمندگان میانه‌رو سوری تا سقف 27میلیون دلار ارسال کند و با پرداخت 278میلیون دلار به حل مشکلات مالی اپوزیسیون کمک نماید. در همین رابطه دولت آمریکا متعهد شده 1میلیارد و 700میلیون دلار برای حل مشکلات انسانی خانواده‌های سوری که به کشورهای مجاور پناهنده شده‌اند کمک کند.

به نظر می‌رسد دیدار احمد جربا با اوباما و مشاوران او از جمله سوزان رایس بعد از سلسله ملاقاتهایی که در بالاترین سطوح مقامات وزارت امور خارجه انجام گرفت، به دستاوردهای مهمی برای اپوزیسیون منجر شود.

اما موضوع اصلی تمامی این ملاقاتها درخواست اپوزیسیون برای دریافت سلاحهای پیشرفته‌تر بود که رزمندگان سوری در روی زمین بتوانند با سرعت بیشتری به پیشرویهای خود ادامه بدهند. این موضوع باعث شد که احمد جربا و هیأت همراه او متعهد شوند به هیچ عنوان اجازه ندهند این قبیل سلاحها در دست گروه‌های افراطی بیفتد

احمد جربا لیست تعدادی از افسران رده بالای نظامی جدا شده از نظام اسد را به مسئولان آمریکایی در وزارت‌خارجه و خزانه‌داری و اعضا کنگره ارائه داده است. این افسران متعهد شدند از تمامی سلاحها از جمله موشکهای پیشرفته ضدهوایی که آمریکا در اختیار این ارتش قرار خواهد داد استفاده درست بکنند و مطابق وعده‌های داده شده توسط احمد جربا عمل کنند.

همزمان با این تحولات، اخضر ابراهیمی نیز در آخرین سخنانش قبل از پذیرش استعفایش توسط بان کی‌مون اعلام کرد: راه‌حل سیاسی مشکل سوریه که آمریکا شخص اوباما به‌دنبال آن بودند به انتهای مسیر خود رسیده است، زیرا اعلام یکطرفه برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری توسط اسد تمامی دستاوردهایی را که دولتها فکر می‌کردند در کنفرانسهای ژنو به آن دست پیدا خواهند کرد به شکست کشانده است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/59b03556-56f1-423b-9878-d6bde1781674"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات