728 x 90

-

درگذشت مجاهد صدیق، شیرزن قهرمان راضیه کرمانشاهی

-

مجاهد صدیق، شیرزن قهرمان راضیه کرمانشاهی
مجاهد صدیق، شیرزن قهرمان راضیه کرمانشاهی

خواهر مجاهد راضيه کرمانشاهي شير زن قهرمان مجاهد خلق، از برجسته‌ترين مسئولان سازمان مجاهدين خلق ايران نيمه‌شب گذشته (سه‌شنبه شب 23ارديبهشت 93)، دو هفته پس از يک عمل سنگين جراحي، در اثر ايست قلبي در بيمارستان در آلباني بدرود حيات گفت.

 

رئيس‌جمهور برگزيده مقاومت فقدان دريغ انگيز اين مجاهد صديق و نمونه را با بيش از 36سال سابقه حرفه‌اي و تشکيلاتي که يک بار هم در زمان شاه به دستگيري و شکنجه و زندان منجر شده بود، تسليت گفت.بزرگ زن انقلابي مجاهد خلق، راضيه کرمانشاهي در ديکتاتوريهاي شاه و شيخ تمام وجود خود را وقف مبارزه براي آزادي خلق و ميهن کرد. وي عضو شوراي ملي مقاومت ايران بود.

 

خواهر مجاهد راضيه کرمانشاهي زاده? والا و برومند مردم خوزستان، متولد سال 1336 در اهواز، از زمان دانشجويي در رشته برق و الکترونيک در دانشگاه علم و صنعت در تهران در سال 1355 به مجاهدين پيوست. برادر بزرگترش مجاهد خلق حسين کرمانشاهي در سال 1354 در زماني که اپورتونيستهاي چپ‌نما سازمان مجاهدين را متلاشي کرده بودند به‌خاطر ايستادگي بر مواضع خود و مقاومت حداکثر در زير شکنجه در اوين در ارديبهشت 54 به‌شهادت رسيده بود. خواهر مجاهد راضيه کرمانشاهي که از 19سالگي به مجاهدين پيوسته بود، در سال 56 به‌طور حرفه‌اي و تمام وقت به عضويت سازمان درآمد. او در دوران مبارزات سياسي در زمان خميني و همچنين در فاز نظامي و دوران اختفا، الگو و نمونه‌اي از شور انقلابي و فعاليت و خلاقيت زن انقلابي مجاهد خلق، و پيوسته براي هر ماموريتي آماده بود. وي در سال 1364 به‌عنوان عضو اجرايي مرکزيت سازمان مجاهدين خلق ايران و در سال 1370 به معاونت هيأت اجرايي سازمان برگزيده شد و در سال 1371 که مسئوليت يکي از معاونتهاي ارتش آزاديبخش ملي ايران را برعهده داشت به عضويت شوراي ملي مقاومت درآمد. او در سال 1373 به عضويت شوراي رهبري مجاهدين رسيد و متعاقباً به‌خاطر کارآيي و مسئوليت‌پذيري فوق‌العاده‌اش در جايگاه اعضاي ارشد شوراي رهبري سازمان مجاهدين خلق ايران قرار گرفت.اين مجاهد والا و صديق، که در سخت‌ترين شرايط به عهد خود با خدا و خلق وفا کرد، براي همه مجاهدان محبوس در زندان ليبرتي نمونه و الگويي از استواري و پاکبازي ستايش‌انگيز انقلابي و يکتاپرستانه بود و همه جا در پيرامون خود شجاعت و شور و نشاط انقلابي برمي‌انگيخت.او در جريان عمليات فروغ جاويدان در يک نبرد قهرمانانه به‌شدت مجروح شد و به‌خاطر جراحت در ناحيه دست شماري از انگشتان خود را از دست داد. وي همچنين در سال 1382 در زمان اشغال عراق در قرارگاه انزلي در نزديکي شهر جلولا در عراق در بحبوحه بمباران، با شماري ديگر از خواهرانش در محاصره مهاجمين و مزدوران رژيم قرار گرفت اما در يک عمليات قهرمانانه با عبور از رودخانه مجاور حلقه محاصره را در هم شکست و نهايتاً به قرارگاه اشرف بازگشت.مجاهد صديق راضيه کرمانشاهي پس از بيماري طولاني در شرايط محاصره پزشکي در اشرف و ليبرتي در پايان اسفند 92 براي معالجه به آلباني منتقل شد و در بيمارستاني در تيرانا پايتخت آلباني بستري شد.

 

آقاي استراون استيونسون عضو ارشد پارلمان اروپا و رئيس هيأت رابطه با عراق در بيمارستان از راضيه عيادت کرد.
استيونسون در اين ديدار، محاصره 6ساله ضدانساني پزشکي در اشرف و ليبرتي را در دوره حکومت مالکي در عراق قوياً محکوم کرد.



 

مجاهد خلق راضيه کرمانشاهي، چهارمين بيمار محاصره پزشکي در اشرف و ليبرتي است که پس از انتقال به آلباني و بستري شدن در بيمارستان، در مي‌گذرد. پرواز اين مجاهد پايدار و پاکباز در 57سالگي صورت گرفت.



براي دانلود کليپ کليک کنيد
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c5949685-964a-43f8-afec-0cf34d60952e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات