728 x 90

اختلافات سیاسی در ایران,

سفر مک فارلن به تهران: نقش رفسنجانی و روحانی

-

رفسنجانی و روحانی
رفسنجانی و روحانی
به دنبال انتشار سی دی من روحانی هستم توسط مهره‌هایی از باند خامنه‌ای و احتمالاً توسط ”دلواپسان“ این باند، و افشای نقش روحانی در مذاکرات با مک فارلن که از طرف ریگان برای خمینی کلت و کیک و اسلحه هدیه آورده بود، باند رفسنجانی- روحانی تلاش دارد نقش رفسنجانی در سفر مک فارلن و شرکت روحانی در مذاکرات با او را توجیه کند.
باند رفسنجانی د‌ر مقابل مستند سازان من روحانی هستم، حرفشان این است که اساساً سفر مک فارلن به تهران با موافقت خمینی بوده و هر ملاقاتی هم که در این راستا صورت گرفته با موافقت خمینی بوده است.
در راستای جنگ و جدال اخیر بر سر مستند من روحانی هستم، پاسدار محسن رشید رئیس سابق مرکز مطالعات و تحقیقات جنگ سپاه، احتمالاً به فرموده رفسنجانی یا روحانی به صحنه آمده است تا در رابطه با ماجرای کیک و کلت خمینی و سفر مک فارلن روایتگری کند.
پاسدار رشید که اکنون از بازنشستگان سپاه و از نزدیکان باند رفسنجانی- روحانی است، به خبرگزاری حکومتی ایسنا گفت مذاکرات مک فارلن با اجازه خمینی بوده و خمینی هرگز رفسنجانی را به‌خاطر آن بازخواست نکرده است. رشید در این زمینه می‌گوید: ”این‌که می‌گویند امام، هاشمی را بابت مذاکرات مک‌فارلین بازخواست کرده است، تحریف تاریخ است. در حقیقت آنهایی بازخواست شدند که قصد طرح آن را در مجلس داشتند. در آن زمان، هشت نفر از نمایندگان مجلس، به‌دنبال آن بودند که دولت را در این رابطه مورد سؤال قرار دهند اما چون مسأله، مسأله منافع ملی بود، امام ورود کرده و گفتند (نقل به مضمون) این صدا شبیه صدای اسراییل است. این افرادی که می‌خواستند ماجرا به مجلس کشیده شود، آن موقع جزو جناح راست بودند و اکنون جزو اصول‌گرایان هستند“.
اشاره محسن رشید به سؤال هشت نفر از نمایندگان مجلس رژیم اشاره به کسانی است که آن زمان ناپرهیزی کرده و در رابطه با آن سفر دولت را مورد سؤال و بازخواست قرار دادند که همان زمان خمینی به آنها نهیب زد و آنان را سرجایشان نشاند. از جمله نمایندگانی که دولت وقت رژیم (دولت موسوی) را در رابطه با قضیه مک فارلن مورد سؤال قرارداده بودند آخوند محمد خامنه‌ای برادر بزرگتر خامنه‌ای بود.
پاسدار رشید سپس به زمینه‌سازی رفسنجانی برای سفرمک فارلن به تهران اشاره می‌کند و اضافه می‌کند: ”مذاکرات مک‌فارلین از سال 62 همزمان با تحرکاتی از سوی آیت‌الله‌ هاشمی که منجر به سفر نخست‌وزیر ترکیه و وزیر خارجه آلمان به‌نمایندگی از هفت کشور صنعتی به ایران شد، زمینه‌سازی شد. از سوی دیگر، آقای هاشمی سفرهایی به ژاپن، لیبی و سوریه داشتند که در آن زمان اخبار دال بر این بود که هنری کسینجر وزیر خارجه آمریکا در ژاپن به‌سر می‌برد. تمامی این مسائل را می‌توان مقدمه ورود مک فارلین به ایران تصور کرد“.
پاسدار رشید به نقش خمینی در این ماجرا اشاره می‌کند که اساساً گفتگوهای سران رژیم با مقامات خارجی تحت نظارت خمینی بوده است و می‌گوید: ”کلید گفتگوهای سیاسی در اصل از سوی امام زده و با هدایت ایشان آغاز شد. امام خمینی در تاریخ 6آبان 63، در گفت‌وگویی با سفرای خارجی بیان داشتند که باید همان‌گونه که در زمان صدر اسلام پیامبر سفیر به این طرف و آن طرف می‌فرستادند که روابط درست کنند عمل کنیم، این در واقع تئوری حرکت آقای هاشمی است“.
پاسدار محسن رشید در رابطه با نقش رفسنجانی و پاسدار محسن رضایی سرکرده وقت سپاه و نمایندگان آنها در مذاکره با مک فارلن چنین می‌گوید: ”در ماجرای مک فارلین، آقای هاشمی و محسن رضایی با هم هماهنگ بودند، البته بدنه سپاه از این مسأله آگاه نبود. آقای هاشمی و محسن رضایی هر دو در مذاکرات مک فارلین نماینده داشتند که فریدون وردی‌نژاد از سوی آقای رضایی و دکتر هادی و آقای روحانی نماینده آقای هاشمی بودند. این تیم، تیم اصلی مذاکره‌ کننده ایران در مقابل آمریکاییها بود“.
پاسدار رشید به نقش آن زمان روحانی در نظام اشاره می‌کند که یکی از مقامات درجه 2 رژیم بوده است: ”آقای روحانی در آن زمان به‌عنوان یک شخصیت محوری شناخته نمی‌شد و در واقع شخصیتی بود که برنامه‌های آقای هاشمی را پیش می‌برد و شخصیت تراز اول مملکت به حساب نمی‌آمد“.

به نظر می‌رسد ظهور پاسدار محسن رشید به‌عنوان یکی از سران سابق سپاه و به‌عنوان یک راوی جنگ ضدمیهنی خمینی در ماجرای مستند من روحانی هستم، در راستای دهنه زدن به باند مقابل باشد که این روزها با پخش مستند من روحانی هستم، یقه روحانی و رفسنجانی بر سر ماجرای کلت وکیک خمینی را گرفته‌اند.
اکنون پاسدار رشید به فرموده وارد میدان روایتگری شده است، تا اتفاقاً نقش خمینی را در ماجرای مک فارلن و کلت و کیک درجه یک و نقش رفسنجانی- و روحانی را درجه دوم جا بزند و به‌ مستند سازان باند ولایت تفهیم کند که اگر فتنه و فساد سیاسی در جریان سفر مک فارلن به‌وجود آمده است نقش د‌رجه یک را خمینی داشته و به این ترتیب زبان باند ولایت و سی دی سازان را علیه رفسنجانی و آخوند حسن روحانی کوتاه کند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3d8003e0-30aa-4d6f-a8f4-44aff8897ba2"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات