728 x 90

اخبار سوريه,اخبار خاورمیانه,بهار عربی,

نبرد رزمندگان سوری با شبه‌نظامیان داعش در دیرالزور

-

 -
-
رزمندگان مستقر در دیرالزور به فراخوانهای مردمی برای پایان دادن به جنایات مزدوران داعش در حق مردم شهر رقه و اطراف این منطقه لبیک گفتند.

تلویزیون اورینت:
فعالان از شهر رقه گزارش کردند، رزمندگان آزادی به سه منطقه این شهر شامل روستاهای «صوران» «ام الحویش» و «زنوبا» مسلط شدند. این پیشروی با به هلاکت رساندن دهها تن از مزدوران داعش و به غنیمت گرفتن سلاحهای آنها همراه بود. طبق گزارشات سخنگوی رسمی نظامی رزمندگان مابقی این مزدوران از این مناطق پا به فرار گذاشتند. بر اثر اصرار عشایر منطقه در آخرین اخطار به سرکردگان این مزدوران گفته شد که با به زمین گذاشتن سلاحهای خود این امکان را دارند که سریعاً از این منطقه خارج شوند.

منطقه رقه بیش از یک سال بود که در اختیار مزدوران وارداتی اسد قرار داشت.
 
 

مزدوران داعش ماهها بود بر بیشتر منطقه رقه در دیرالزور مسلط شده بودند و سعی داشتند منطقه تحت اشغال خود را گسترش بدهند. ساکنان این مناطق مورد بیشترین جنایات و کشتار و اذیت و آزار توسط این وحوش قرار داشتند.
 
 

رزمندگان برای پایان دادن به این وضعیت، با طراحیهای لازم در قدم اول به مرکز تجمع این مزدوران در روستای صوان واقع در شمال رقه حمله کردند و بعد از به هلاکت رساندن دهها تن از آنها و به اسارت گرفتن تعدادی از سرکردگان مزدوران، بر این روستا مسلط شدند.
 
 

بعد از آن رزمندگان برای آزاد کردن دو روستای «ام الحویش» و «زنوبا» اقدام کردند و با یک تهاجم سریع و برنامه‌ریزی شده طی مدت زمان کوتاهی، تلفات فراوانی را به این مزدوران وارد کرده و این دو روستا را از وجود آنها پاک کردند. در این عملیات برق آسا رزمندگان از انواع سلاحهای تهاجمی برای رسیدن به هدف استفاده کردند.

از رسیدن به اهداف مرحله اولیه این عملیات، رزمندگان منطقه خفیفه السالم را که یکی از مراکز فرماندهی این مزدوران محسوب می‌شود را به محاصره درآوردند، هیأت هماهنگی نظامی رزمندگان اعلام کرد به مزدوران مستقر در این مرکز برای آخرین بار اجازه داده شد که با بر جا گذاشتن تمامی ادوات نظامی خود و در زمان‌بندی مشخصی سریعاً منطقه را ترک کنند.

این عملیات هماهنگ در حالی اتفاق افتاد که رزمندگان در نزدیکی دیرالزور به مرکز تجمع این مزدوران حمله کردند و حداقل 15تن از آنها را به هلاکت رساندند رزمندگان در ابتدای مسیر نیز 10تن دیگر از این مزدوران را به هلاکت رسانده بودند. به نظر می‌رسد این عملیات تا بیرون کردن آخرین بقایای مزدوران داعش از این مناطق ادامه داشته باشد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e871d9ad-c2ad-471a-84da-80fc2359c163"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات