728 x 90

اخبار سوريه,اخبار خاورمیانه,بهار عربی,

جزییاتی از عملیات مهم رزمندگان سوریه در حلب

-

تاکتیک کندن تونل و انفجار ساختمانهای رژیم اسد توسط رزمندگان سوریه
تاکتیک کندن تونل و انفجار ساختمانهای رژیم اسد توسط رزمندگان سوریه
کندن نقب و تونل به یک سلاح مهم برای رزمندگان سوریه تبدیل شده است. ضربه‌یی که آنان از این طریق در شهر حلب به نیروهای اسد وارد آوردند هنوز هم مورد بحث و بررسی رسانه‌های خبری است.

تلویزیون اورینت:
بر اثر انفجار مرکز تجمع نیروهای اسد در هتل کالتون حلب که در یک سال گذشته به یک پایگاه نظامی این نیروها تبدیل شده بود، دهها تن از مزدوران دشمن به هلاکت رسیدند، این عملیات توسط رزمندگان با تاکتیک کندن تونل و رساندن خود به زیر این ساختمان که در نزدیکی قلعه معروف حلب قرار داشت انجام گرفت، گزارشات تکمیلی تعداد کشته شدگان نیروهای اسد در این عملیات را 100نفر ذکر می‌کند.

تاکتیک کندن تونل به یک سلاح استراتژیک جدید توسط رزمندگان در تمامی نقاط درگیری تبدیل شده است، این تاکتیک به‌دلیل شدت بمبارانهای هوایی در مناطق عملیاتی از اهمیت و تاثیر به سزایی برخوردار است. رزمندگان در آن واحد از این تاکتیک برای دفاع و تهاجم استفاده می‌کنند. آخرین بار رزمندگان با این تاکتیک هتل کارلتون در محله قدیمی شهر حلب را که عناصر اسد در آنجا مستقر بودند را با آن منهدم کردند، پیش از این نیز رزمندگان از این تاکتیک در منطقه جوبر و ملیحه در جنوب دمشق استفاده کرده بودند و امروزتجربه استفاده از این تاکتیک به شمال حلب رسیده است.

بکار گیری این تاکتیک بیشترین خسارت را به دشمن وارد می‌آورد و باعث ترس و وحشت بسیار زیاد آنها می‌شود، البته این کار با تلاش سخت و مایه‌گذاری زیاد امکانپذیر است، گاهی کندن هر یک از این تونلها ماهها به طول می‌انجامد.

رزمندگان شهر حلب چندین مرتبه از این تاکتیک استفاده کردند و با زدن نقب در مناطق آزاد شده، خود را به زیر مواضع دشمن رساندند، این تاکتیک در انهدام محل صنایع نظامی اسد و ویران کردن بیش از نیمی از مرکز اصلی تجمع سرکردگان اسد درقصرالعدلی مورد استفاده قرار گرفت. این ضربه صحنه نبرد را به سود رزمندگان تغییر داد.

منطقه جوبر دمشق اولین مکانی بود که رزمندگان این تاکتیک را به مورد آزمایش گذاشتند، بعد از انجام موفقیت‌آمیز این عملیات رزمندگان آن را به‌عنوان یک سلاح استراتژیک برای خود بدل کردند و در صدها عملیات دیگر برای پیشروی در این منطقه از این‌روش استفاده کردند. آنان با این کار خود توانستند بیش از هزار تن از عناصر اسد را به هلاکت برسانند. .

با همین روش بود که رزمندگان توانستند مزدوران وارداتی اسد از کشورهای مجاور و تعدادی از مزدوران روسی را که در ازای پولهای هنگفت وارد منطقه جوبر شده بودند پس بزنند و آنها را مجبور به ترک این منطقه بکنند. هم‌اکنون نیز کندن تونلهای جدید در دستور کار رزمندگان در این منطقه قرار دارد

در شهر ادلب و منطقه نعمان پادگان نظامی حاجز الصحابیه نیز با استفاده از همین تاکتیک منهدم شد. در آن زمان فعالان گزارش کردند این عملیات در نوع خود بی‌نظیر بود و رزمندگان توانستند خسارات جانی و مالی زیادی را به نیروهای اسد وارد کنند. با این‌که طراحی این عملیات ویژه سه ماه از رزمندگان وقت و انرژی گرفت، اما حاصلی که به دست آمد ارزش این همه تلاش را داشت و رزمندگان توانستند در این عملیات 40تن از سرکردگان اسد را به هلاکت برسانند و بیش از نیمی از ساختمانهای این محل را منهدم کنند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3ccdf524-3385-4d75-a6d9-c3c34499d30a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات