728 x 90

اخبار سوريه,اخبار خاورمیانه,بهار عربی,

یک مقام ملل متحد: آیا باید یک میلیون سوری بمیرند تا جهان دست به اقدامی بزند؟!

-

--
--
يک مقام ارشد سازمان ملل درمانده از موانعی که بر سرراه کمکهای انسان‌دوستانه در سوریه ایجاد می‌کنند، روز جمعه (19/2) سؤال کرد، آیا باید یک میلیون نفر مردم سوریه کشته شوند و کشورهای همسایه سقوط کنند تا جهان دست به اقدامی برای متوقف کردن این جنگ بزند!؟

جان گینگ، مدیر عملیات دفتر هماهنگی سازمان ملل برای امور انسان‌دوستانه گفت، بحران انسانی با حدود 2میلیون و 800هزار پناهنده در کشورهای همسایه و شش و نیم میلیون آواره در داخل سوریه، پیوسته بدتر می‌شود.

وی که اظهاراتش در یک کنفرانس مطبوعاتی در ژنو توسط خبرگزاری رویتر منعکس شده، گفت، بیش از سه و نیم میلیون نفر در مناطقی هستند که مسدود شده یا ممانعت می‌شود و 240هزار نفر دیگر تحت محاصره‌اند.

گینگ افزود، ”فراتر از این، استراتژی دمشق این است که عمداً خدمات پزشکی به مجروحان را رد می‌کند و هر آنچه را که می‌تواند مورد استفاده پزشکی باشد از ستونهای امدادرسانی خارج می‌کند.

وی افزود این یک اقدام“ مشمئز کننده‌ی غیرقابل توصیف و غیرقابل‌قبول در سال 2014 است ”.

وی پرسید:“ سؤال مشروعی که باید از رهبران سیاسی پرسید این است که چند نفر دیگر از مردم بیچاره را شما می‌پذیرید که کشته شوند قبل از این‌که کاری بکنید؟ ”.

“ در این لحظه ماهانه (تعداد کشته‌ها) 5هزار نفر است و تا کنون 150هزارنفر کشته شده‌اند. آیا این عدد 200هزار نفر باید بشود؟ ”این یک چهارم یک میلیون نفراست؟ آیا این عدد یک میلیون نفر باید بشود!؟“.

گینگ پرسید، آیا عدد پناهندگان باید به 3 میلیون برسد یا کشورهایی که آنها را می‌پذیرند، لبنان و اردن، زیر بار رسیدگی به آنها باید سقوط کنند، تا اقدام موثری اتخاذ شود؟!

جان گینگ گفت، تا کنون هرچه شنیده‌ام فقط حرف بوده. سخن از محکومیت بوده، سخن از همدردی بوده و الی آخر، برای مردمی که در صحنه قربانی می‌شوند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/cf6ac346-f1e4-4475-b4f4-f41619c61e3f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات