728 x 90

سانسور در ایران,

گزارش احمد شهید در مورد سانسور اینترنتی در ایران

-

احمد شهید
احمد شهید
احمد شهید گزارشگر ویژه ملل‌متحد برای بررسی نقض حقوق‌بشر در ایران، طی گزارشی در مورد سانسور اینترنتی توسط حکومت آخوندها نوشت: در رژیم ایران دسترسی به اینترنت، توهین‌آمیز یا تخریبی انگاشته شده است و توسط قانون، محدود شده است. موجودیت رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران و وبلاگ‌نویس‌ها و دیگر شهروندان اینترنتی، اغلب به‌دلیل انتشار، تحت پیگرد هستند. 37روزنامه‌نگار و شهروندان اینترنتی اخیراً در ایران. بازداشت شده‌اند.

گزارش احمد شهید می‌افزاید: کسانی که یک وبسایت خبری را اداره می‌کنند در معرض بازداشت هستند و میلیونها وب سایت در ایران مسدود شده‌اند. از جمله، طیف وسیعی از وب سایتهای مربوط به موضوعات علمی، ورزش، اخبار، و حتی خرید، مسدود هستند. تقریباً 50 درصد از پانصد عدد از وب سایتهای معتبر مورد مراجعه در سطح جهان از جمله فیس بوک، تویتر و گوگل پلاس مسدود هستند.

گزارش خاطرنشان می‌کند: مسدود کردن و فیلترینگ و کنترل اینترنتی با نقض تعهدات حکومت ایران در مورد تضمین حق آزادی بیان صورت گرفته است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c7229543-3809-45ac-9e3f-46e01da1475e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات