728 x 90

اخبار سوريه,اخبار خاورمیانه,بهار عربی,

فعالیت پزشکان شریف سوریه

-

پزشکان شریف سوریه
پزشکان شریف سوریه
پزشکان شریف سوری همراه با جوانان انقلابی شهر مقاوم حلب، نیازهای پزشکی و درمانی این شهر را در زیر بمبارانها و حملات رژیم جنایت‌پیشه اسد تأمین می‌کنند.

تلویزیون اورینت:

ساکنان شهر حلب با برپایی نمایشگاهی، تصاویر و پرونده‌هایی از جنایات اسد را از شروع انقلاب سوریه تا امروز برای بازدید مردم به نمایش گذاشتند.

از روز اول انقلاب علیه دیکتاتوری اسد، اجساد قربانیان بیشماری را به مراکز درمانی آوردند، پزشکان به همراه جوانان و فعالان این شهر با تأسیس مؤسسه‌ای به نام هیت پزشکان قانونی، اقدام به نشان‌دادن تصاویر اجساد این قربانیان و انواع جنایاتی که ا سد در حق مردم بی‌دفاع انجام داده کردند.

این جوانان با تشکیل این مؤسسه برای هر شهید پرونده‌یی تشکیل داده و نحوه به‌شهادت رسیدن آن را ثبت کرده‌اند.

یکی از دست‌اندرکاران این پروژه: اعضای این هیأت به این نتیجه رسیده‌اند که بایستی تمام موارد کشتار و نسل‌کشی توسط اسد با ذکر دقیق تاریخ و چگونگی آن از روز اول تا همین امروز ثبت و نگهداری شود. این پرونده برای ارسال به محاکم قضایی و ارگانهای حقوق‌بشری بسیار لازم است، زیرا بسیاری از این قربانیان به‌دلیل شدت جراحات مجهول‌الهویه و قابل شناسایی نبودند. ما همچنین موارد جرایم جنگی و نسل‌کشی را در این پرونده‌ها بشکل واضح آورده‌ایم.

دایر کنندگان این مؤسسه جملگی بر این عقیده هستند که این کار انسانی باعث می‌شود بتوان مرتکبین این جنایات علیه بشریت را به دست عدالت سپرد.

یک عضو کمیته: ما در این‌جا به کارهای انسانی مشغول هستیم، مثلاً از این ماشین کوچک سوزوکی به‌عنوان آمبولانس برای حمل مجروحان حادثه و رساندنشان به این محل استفاده می‌کنیم.

اینکار پزشکان شریف سوری شاید که در حال حاضر زیاد به نظر نیاید، اما نشان می‌دهد، مردم سوریه اراده کرده‌اند دیکتاتور را به هرقیمت به زیر بکشانند و جنایاتی که البته بر هیچ‌کس پوشیده نیست را با پرونده‌های قطور برای ارائه به دادگاههای بین‌المللی بفرستند. بی‌تردید اسد جنایتکار از پاسخ گویی به این همه جنایت راه گریزی ندارد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/17a2cd8b-000f-439e-accc-43fa9485222b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات