728 x 90

اخبار سوريه,اخبار خاورمیانه,بهار عربی,

دیلی‌تلگراف: رژیم ایران گاز کلر را برای بشار اسد تأمین می‌کند

-

انبار تسلیحات شیمیایی بشار اسد - آرشيو
انبار تسلیحات شیمیایی بشار اسد - آرشيو
روزنامه دیلی‌تلگراف چاپ انگلستان، گزارش داد: «مقام‌های غربی در حال تحقیق درباره اتهاماتی هستند که طبق آن، (رژیم) ایران بمبهای پر شده از گاز کلر ساخت چین را برای رژیم سوریه تأمین کرده است. این اتهامات بعد از آن مطرح شد که تصاویر ماهواره‌یی یک محموله هوایی سوریه را در فرودگاه اصلی تهران نشان داد.

بنا‌ به گزارش‌ها، گمان می‌رود (رژیم) ایران 10هزار کپسول کلر که از چین وارد کرده را به سوریه فرستاده است.

مقامهای امنیتی غربی می‌گویند، رژیم اسد با استفاده از هواپیمای باری نظامی به‌نام «ایلیوشین 76» ساخت روسیه، یک مسیر حمل و نقل هوایی با ایران ایجاد کرده است.

در هر پرواز بین دمشق و فرودگاه بین‌المللی مهرآباد تهران، می‌توان بیش از 40تن تجهیزات حمل کرد و گمان می‌رود این محموله‌ها شامل موشکهای برد کوتاه‌ ، سلاحهای خودکار و مهمات باشد.

دیلی‌تلگراف افزود: مقامهای امنیتی غربی که فعالیتهای نظامی بین (رژیم) ایران و رژیم اسد را مانیتور می‌کنند می‌گویند، ارسال مجموعه جدید تسلیحات روز 28ژانویه شروع شد و تا کنون به‌طور منظم ادامه داشته است. هواپیمای باربری سنگین سوریه، هر هفته چند بار بین تهران و دمشق پرواز می‌کند.

تصاویری که توسط ماهواره‌های اطلاعاتی ارائه شد، به‌روشنی یک هواپیمای ایلیوشین 76 سوری را در فرودگاه مهرآباد نشان می‌دهد...

هم‌اکنون یک تیم متخصص از سازمان منع تسلیحات شیمایی وابسته به ملل‌متحد مشغول انجام تحقیقات درباره احتمال به‌کارگیری مستمر این سلاحها توسط رژیم (اسد) می‌باشد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d05aaa74-889c-46e7-a7b4-09ac57bc90c4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات