728 x 90

اخبار سوريه,اخبار خاورمیانه,بهار عربی,

نبرد در شرق دیرالزور برای بیرون کردن مزدوران داعش

-

رزمندگان سوریه
رزمندگان سوریه
نبرد رزمندگان سوریه برای بیرون راندن شبه‌نظامیان تبهکار داعش در دیرالزور ادامه دارد.

گزارشی از العربیه:

سخنگوی ستاد یکی از گردانهای درگیر با مزدوران داعش در شرق منطقه دیرالزور با نام «ابو لیله» در یک تماس تلفنی با تلویزیون العربیه گفت: به‌وجود شایعات منتشر شده در مورد اعلام آتش‌بس توسط داعش، نبرد با این مزدوران برای بیرون کردن آنها از این منطقه با شدت در جریان است.

درگیری بین رزمندگان و مزدوران داعش در دیرالزور در حالی در جریان است که تقریباً نظام اسد تمامی این منطقه را به دست این مزدوران وارداتی خود سپرده است.

منطقه شرقی دیرالزور به مرزهای عراق منتهی می‌شود و مزدوران داعش مستقر در آن اساساً تابعیت سوری ندارند.

در این منطقه چاه‌های نفت وجود دارد که از آنها گاز نیز استخراج می‌شود و بیشتر نمک مصرفی در سوریه از این منطقه استخراج می‌شود. اصلی‌ترین دلیلی که مزدوران داعش در این منطقه تجمع کرده‌اند این است که می‌خواهند به چاه‌های نفت و گاز مسلط شوند.

این مزدوران شهرهای «بصیره»، «ابریه» و «الرز» در غرب را ترک کرده‌اند و در شرق منطقه دیرالزور تجمع کرده‌اند، این حرکت آنان باعث به خطر افتادن منابع نمک در شهر التبنی شده است.

این مزدوران برای تأمین مالی نیروهای خود و به تاراج بردن اموال مردم سوریه این منطقه را انتخاب کرده‌اند. این بار رزمندگان قصد دارند شر آنها را از سر ساکنان این منطقه و کیسه‌ای که برای خود دوخته‌اند، کم کنند. در همین راستا عشایر این منطقه نیز با تشکیل واحدهای رزمی به شکل بومی سعی می‌کنند از مناطق خود دفاع کنند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3aa0c322-7d4d-4434-b7e1-97aad828f9bd"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات