728 x 90

حمايت جهاني از مقاومت ایران,کمپ لیبرتی,

خانم مریم رجوی در پارلمان فرانسه: روابط اقتصادی با رژیم ایران باید به توقف اعدام و شکنجه مشروط شود

-

 -
-
امروز در یک جلسه در سالن ویکتور هوگو در مجلس ملی فرانسه در پاریس با حضور نمایندگان از گروه‌های مختلف سیاسی، مریم رجوی حضور یافت

مریم رجوی در سخنرانی خود گفت: گسترش و استمرار روابط اقتصادی جامعه بین‌المللی با رژیم ایران باید مشروط به توقف نقض حقوق‌بشر و پایان اعدام و شکنجه باشد. در این جلسه که به‌دعوت کمیته پارلمانی برای ایران دموکراتیک برگزار شد، شماری از قانونگذاران فرانسوی به سخنرانی پرداختند.

مریم رجوی گفت رژیم ایران در شرایطی که نقض حقوق‌بشر در ایران هر روز ابعاد عمیق‌تر و گسترده‌تری به خود می‌گیرد، از سفر هیأتهای پارلمانی و تجاری سوء‌استفاده می‌کند تا به مردم ایران و به زندانیان سیاسی بگوید، به‌رغم کشتار و اعدام و شکنجه، غرب در طرف نظام آخوندی است. لذا من از پارلمانترها و صاحبان صنایع می‌خواهم که مثل بسیاری در اروپا که سفرهای خود را به ایران لغو کردند و حاضر نشدند کارت سفید برای جنایات بیشتر به رژیم بدهند، این دعوتها را رد کنند.

مریم رجوی نادیده گرفتن حمله وحشیانه 17آوریل به زندانیان سیاسی در اوین توسط دولتهای غربی را تقبیح کرد و خواستار تحقیقات مستقل بین‌المللی در این باره شد.

در این جلسه پارلمانی که در آستانه دور جدید مذاکرات اتمی با ملایان برگزار شد، خانم رجوی تأکید کرد که رژیم ایران صرفاً برای کم کردن تحریمهای بین‌المللی توافقنامه ژنو را امضا کرد، اما این توافقنامه تنها برنامه دستیابی رژیم به بمب هسته‌یی را به تعویق انداخته است. رژیم توانسته سایتهایش را حفظ کند و حتی توان غنی‌سازی خود را بالا ببرد. به موازات آن، برنامه موشکهای بالستیک خود را بدون نگرانی ادامه می‌دهد. برای اطمینان از عدم دستیابی رژیم به بمب اتمی این رژیم باید پروتکل الحاقی و بازرسیهای سرزده را بپذیرد و برنامه غنی‌سازی و موشکی را به‌طور کامل متوقف کند.
 
 

پارلمانترها با اشاره به روند فزاینده سرکوب و اعدام در ایران ایده معتدل بودن آخوند روحانی را یک توهم خواندند. این نمایندگان تأکید کردند که سکوت غرب در مورد وحشیگریهای رژیم ایران در قبال زندانیان بی‌دفاع به آنها برای تکرار این جنایتها دست باز می‌دهد.

قانونگذاران فرانسوی تصریح کردند که سفر هیأتهای پارلمانی یا تجاری در چنین شرایطی که مردم و مقاومت ایران نیازمند حمایت آزادیخواهان دیگر کشورها هستند، پیام غلطی به فاشیسم مذهبی حاکم بر ایران می‌دهد.

بنا بر ارزیابی نمایندگان پارلمان فرانسه، روحانی بخشی از تمامیت فاشیسم مذهبی حاکم بر ایران است و بیلان او در تمامی زمینه‌ها از جمله حقوق‌بشر، تروریسم و دخالت در کشورهای منطقه و تلاش برای شل کردن حلقه تحریمها در عین ادامه دادن برنامه اتمی رژیم، سیاه است. او مدافع و مجری سیاستهای خامنه‌ای، ولی‌فقیه نظام آخوندی بوده است.

سخنرانان تأکید کردند که تغییر در ایران امری ضروری است و حمایت از مقاومت سازمان‌یافته ایران و برنامه 10ماده‌یی مریم رجوی تنها راه استقرار دموکراسی و آزادی در ایران است.

رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت ایران ضمن تبریک به دولت و رئیس‌جمهور فرانسه به‌خاطر آزادی چهار خبرنگار گروگان در سوریه، از دولت فرانسه خواست که نقش پیشتاز را در زمینه حفاظت از پناهندگان ایرانی، ساکن کمپ لیبرتی در عراق و نجات جان هفت‌تن از آنان، شامل شش زن، که در قتل‌عام اول 10شهریور92 به گروگان گرفته شدند، ایفا کند.

وی با اشاره به خطرات مبرمی که جان ساکنان لیبرتی را تهدید می‌کند، از سازمان ملل و آمریکا و اروپا خواستار انجام تحقیقات مستقل در مورد کشتار در اشرف و لیبرتی شد و تأکید کرد دولت عراق باید مجبور شود که اجازه تأمین الزامات امنیتی را در لیبرتی بدهد.

وی گفت: ما خواهان انتقال سریع ساکنان لیبرتی به‌خصوص بیماران و مجروحان به اروپا و آمریکا هستیم.

برخی از قانونگذاران مجلس ملی این کشور در این جلسه سخنرانی کردند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8f5d9970-f42b-4dcb-9b88-f61318d0cc73"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات