728 x 90

انتخابات عراق,اعتراضات در عراق,بحران سياسي عراق,اخ

تلاش متحدون عراق برای تشکیل ائتلاف پارلمانی علیه نوری مالکی

-

اسامه النجیفی
اسامه النجیفی
فراکسیون متحدون به رهبری اسامه النجیفی رئیس پارلمان عراق از اقدامات عملی برای تشکیل یک ائتلاف چهارجانبه شامل ائتلاف کردستان، الاحرار و المواطن که اکثریت را در پارلمان آینده تأمین می‌کند و مانع می‌شود مالکی به‌ دور سوم نخست‌وزیری برسد خبر داد.

خالد العلوانی عضو ائتلاف متحدون گفت ”تماس‌ها با برادران در ایالت کردستان، جریان صدر و فراکسیون عمار الحکیم برای تشکیل ائتلاف چهارجانبه‌ای که ما برای آن تلاش می‌کنیم ادامه دارد و ما در عمل به گامهای عملی رسیده‌ایم که ممکن است به‌زودی نتیجه بدهد“.

وی افزود ”ولی ما از دخالتهای خارجی به‌خصوص از طرف رژیم ایران نگران هستیم، اما به‌نظر می‌رسد که موضع فراکسیونهای الاحرار و المواطن تغییر نخواهد کرد و در مخالفت با کاندیدا شدن مجدد مالکی ثابت است“.

تلویزیون التغییر گفت اسامه النجیفی رهبر ائتلاف متحدون گفت: هر گونه تماس و ارتباط با مالکی را رد می‌کند. وی گفت اعتراض مطلق علیه شخص مالکی داریم ولی نسبت به همه فراکسیونهای سیاسی دیگر گشایش داریم و تلاش می‌کنیم این رابطه ادامه داشته باشد و موضع مشترک داشته باشیم که به سود کشور و ملت باشد. اسامه النجیفی خواستار تشکیل یک فراکسیون گسترده شد که استانهایی که اکثریت سنی دارند را در بر بگیرد.

به گزارش تلویزیون التغییر ایاد علاوی گفت همه مراحل اجرای انتخابات نادرست بوده است… مرحله قبل از انتخابات و بعد از آن؛ انتخابات خارج و داخل و مرحله جداسازی و شمارش آراء این چهار مرحله‌ای است که در روند انتخابات بود. این چهار مرحله منفی و نادرست بود و به سود سلامتی روند انتخابات و مردم نبود. در مرحله قبل از انتخابات، از عملیات نظامی گرفته تا کوچ جمعی مردم و دستگیریها و پیامدهای امنیتی بی‌سابقه در کشور و هزار شهید در ماه را شاهد بودیم.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4825eeb2-809f-42a3-a007-fa0336567196"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات