728 x 90

انتخابات عراق,

شبکه جهانی بی.بی.سی: احزاب شیعی می‌گویند وقت کنار رفتن مالکی فرا رسیده است

-

انتخابات عراق ـنه به مالکی
انتخابات عراق ـنه به مالکی
از زمان سرنگونی صدام حسین احزاب شیعی در عراق حکومت می‌کنند، اکثر این احزاب تحت نفوذ رژیم ایران هستند و رابطه بسیار قوی با این رژیم دارند.

رأی آری ولی نه به مالکی
تمامی احزاب از مردم خواستند رأی بدهند. در جنوب عراق فعالیت تبلیغاتی میان احزاب از روزهای قبل شدت گرفته بود. در تمامی کوچه‌های این شهر تابلوهای تبلیغات انتخاباتی نصب شده بود. بصره دومین شهر بزرگ عراق است و مرکز جامعه شیعیان این کشور هم می‌باشد. تقریباً تمامی کسانی که در این بازار با آنها صحبت کردیم برای رأی دادن آماده بودند

یک شهروند عراقی: باید تغییر به وجود آورد، اگر کاندیداها این کار را نکنند مردم باید تغییر به‌وجود بیاورند.

فقر و قطعی روزانه برق با ثروت نفت که در استان بصره به‌دست می‌آید تناقض دارد. این منطقه محل بزرگترین میادین نفت در جهان است. اکثر درآمد نفت عراق به دست دولت مرکزی در بغداد می‌رسد و این امر به آن کنترل و قدرت بیشتر می‌دهد.

اصلی‌ترین موضوع در این انتخابات تلاش نوری المالکی برای به‌دست آوردن دور سوم می‌باشد. ولی احزاب دیگر از درون جامعه شیعی که خود مالکی هم به آن تعلق دارد، بر این باورند که وقت رفتن او فرا رسیده است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/176eb75b-fbc6-47f2-ab0c-b8ebe2676462"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات