728 x 90

انتخابات عراق,

فتوای مرجع دینی آیت‌الله العظمی شیخ بشیر النجفی: انتخاب مالکی در انتخابات حرام است

-

آیت‌الله بشیرالنجفی
آیت‌الله بشیرالنجفی
تلویزیون البغدادیه گزارش داد: مرجع دینی آیت‌الله العظمی شیخ بشیر النجفی برای انتخاب نکردن نوری مالکی فتوا داد

البغدادیه گفت: آیت‌الله العظمی بشیر نجفی انتخاب نوری مالکی در انتخابات پارلمانی آینده را حرام دانست.

آیت‌الله العظمی شیخ بشیر النجفی: این فرد شما را در انتخابات گذشته گول زد. اما الآن همه طرفها بر تغییر اتفاق‌نظر دارند. می‌دانید معنای تغییر چیست؟ یعنی آوردن افراد دیگری غیر از اینهایی که روی کرسی ریاست هستند. این است معنای تغییر. ای برادران بدانید که که من فتوا دادم که هر کسی که مجبور است و به هر دلیلی که مجبور است، زمین گرفته و یا پول گرفته و یا غیره. این پولها را بگیرید چونکه این پول شماست و نه پول او. این مال مال توست. این اموال غارت شده ملت است. بگیر و نوش جانت باد و حلال است، ولی مجاز نیستی او را انتخاب کنی حتی اگر تو را سوگند داده باشد، نباید به این سوگند وفادار باشی. جایز نیست، جایز نیست ”.

آیت‌الله العظمی شیخ بشیر النجفی:“ می‌گوید من با تروریسم می‌جنـگم. چه کسی تروریست را به‌وجود آورد؟ ای فرزندانم می‌دانید که قبل از این‌که مسأله تروریسم در این سالها تشدید شود، مرزها ول شدند. مرزهای عراق ول شدند.

سازمان اطلاعات در دست کیست؟ دست اوست. وزارت دفاع در دست کیست؟ دست اوست. خزانه دولت در دست کیست؟ دست اوست. وزارت کشور در دست کیست؟ دست اوست.

آیت‌الله العظمی شیخ بشیر النجفی: ”و در رابطه با خدمات شما آگاه هستید. بنگرید به این بصره. آیا این بصره است؟ بصره ستون فقرات عراق است زیرا که بندر است تجارت آن‌جاست و کارخانه‌ها و غیره آن‌جاست و همه شما می‌دانید. آیا می‌دانید که تابه‌حال برای آنها آب شیرین آشامیدنی تأمین نکرده‌اند؟ بیش از 9سال است که مردم بصره بطری آب می‌خرند، آیا این ظلم نیست؟ چرا الآن کار داده می‌شود؟ برادران من بدانید بارها شده که برایم عکس و فیلم یک کامیون را می‌آوردند که بار برنج داشت و به مردم عراق چند کیلو برنج توزیع می‌کرد، چرا مردم را فقیر کردی؟ تا این‌که اینطوری برنج را به آنها بدهی مثل این‌که به فقرا توزیع می‌شود. آبروی تو نزد خدا چیست؟

یک میلیارد، نمی‌دانم 50میلیارد یا 60میلیارد از کشورهای اروپایی با ربا قرض بگیرد تا این‌که گردن عراق را زیر قرض بشکند، وای برتو از عذاب خدا. آیا کم‌درآمد داری؟ روزانه میلیونها بشکه، میلیونها و هر بشکه 100 دلار“ ».
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/89a1bb2e-10df-41dc-8326-fe1a7938689d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات