728 x 90

كابينه روحاني,

جنگ گرگها، مستند «من روحانی هستم» و «ایران‌گیت»

-

من روحانی هستم
من روحانی هستم
در پی جنجال مربوط به فیلم یا مستند «من روحانی هستم»، لاریجانی رئیس مجلس ارتجاع به دفاع از آخوند روحانی برخاست و گفت: «برای متفرق کردن ذهن ها چند روز پیش سی دی «من روحانی هستم» منتشر شد که آقای روحانی را در آن به دست داشتن در ماجرای «مک فارلین» متهم کردند که این دروغی بزرگ است.
لاریجانی گفت: برخیها فکر می‌کنند با تهیه این سی دی انتقام گرفته‌اند اما این کارها برای مردم نان و آب نمی‌شود.
ارگان سپاه ضدمردمی فرصت را برای تسویه‌حساب با رفسنجانی مغتنم شمرده و با زدن زیرآب خاطرات رفسنجانی نوشته است
مستندی که بهانه خوبی برای حمله به منتقدان است، مستند «‌من روحانی هستم» است. اما سؤال نخستی که به ذهن می‌رسد این است که محتوای فیلم «‌من روحانی هستم» چیست که واکنش تند دفتر ریاست‌جمهوری را به همراه داشته و منجر به آشفتگی و عصبانیت در طیف گسترده روزنامه‌های زنجیره‌یی شده است؟ مهم‌ترین سکانس فیلم، بحث نقش‌آفرینی روحانی در موضوع مک فارلین است؛ به‌گونه‌یی که همین طیف تلاش داشته مستندات این فیلم را در ارتباط با نقش‌آفرینی روحانی انکار کرده و آن را دروغی بزرگ بخوانند. خاطرات هاشمی، محتویات مستند اشاره شده را تأیید کرده و به نقش‌آفرینی روحانی در قضیه مک‌فارلین صحه می‌گذارد. ... خاطرات هاشمی رفسنجانی به‌صورت علنی از سوی وابستگان و هواخواهان وی مورد تردید و حتی رد قرار گرفته به‌گونه‌یی که مطالب صریح کتاب هاشمی- که در آن به مطلع بودن روحانی از موضوع مک فارلین و نقش‌آفرینی وی اشاره می‌شود، «دروغ» نامیده می‌شود. این اولین باری نیست که خاطرات شفاهی و مکتوب رفسنجانی مورد تردید و رد قرار گرفته آن‌گونه که بسیاری از سابقون در آشکار و نهان از هاشمی درخواست کرده که از اظهار خاطرات پرابهام خودداری کرده و آنچه را نزدیک به واقعیت است، بیان کند.

یک روزنامه دیگر باند خامنه‌ای در این باره نوشته است: بیان واقعیاتی درباره زندگی سیاسی حسن روحانی، در مستند «من روحانی هستم» با واکنش تند حامیان دولت مواجه شده است. در این میان برخی ماجرای مک فارلین را مورد اشاره قرار داده و به بهانه این‌که روحانی در ماجرای مک فارلین نقشی نداشت، این مستند 56دقیقه‌ای را زیر سؤال بردند. این در حالی بود که منبع این مستند در ماجرای مک فارلین، کتاب خاطرات هاشمی رفسنجانی بوده و این البته یک بخش از مستند بوده است. کارگردان مستند «من روحانی هستم» در واکنش به کذب خواندن بخشی از این مستند گفت: «منابع اصلی این مستند، کتاب خاطرات آقایان روحانی و هاشمی رفسنجانی است».

علی لاریجانی صراحتاً حضور روحانی در قضیه مک فارلین را تکذیب کرد، برخی بر این باورند که او تلویحاً هاشمی را به دروغگویی متهم کرده است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c3271492-4749-44f6-9a65-7ca93ec79541"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات