728 x 90

انتخابات عراق,

مقتدی صدر: مردم عراق ظالمان و مستبدان را در انتخابات طرد می‌کنند

-

مقتدی صدر
مقتدی صدر
مقتدی صدر رهبر جریان صدر عراق مردم عراق را به شرکت فعال در انتخابات عراق و کنار زدن ظالمان و مستبدان فراخواند
وی گفت: چند نکته در مورد انتخابات دارم:
اول از مرجعیت تشکر می‌کنم چونکه با صدایی روشن به تغییر دعوت کرد، تغییر تمامی مفسدین و ظالمین. از اعماق قلبم از آنها تشکر می‌کنم به‌خاطر این‌که در طول این مدت حکومتی را که رسیدگی نمی‌کند و نسبت به مردم و خاک خود مسؤلیتی نمی‌پذیرد را تحریم کرد.
دوم: از کمیساریای انتخابات می‌خواهم که در اعمالش مستقل باشد تا خدا و مردم از او راضی باشد و در مقابل فشارهای زیاد ی که به او وارد می‌شود تمکین نکند.
سوم: از مراقبین انتخابات می‌خواهم که به‌شدت هشیار باشند و دقیقاً تدقیق کنند. نگرانی بسیار زیادی از تقلب در انتخابات و تعطیلی دستگاههای اثر انگشت و غیره وجود دارد.
چهارم: از ارتش غیور و تمامی جهات امنیتی می‌خواهم با شرافت و آزادی کامل رأی دهد، در مقابل فشارها از خود ضعف نشان ندهد. در طول این انتخابات از رأی دهندگان و همگان حمایت کنند و در عمل انتخابات دخالت نکنند.
پنجم: از مردم عراق می‌خواهم تا در این انقلاب سفید شرکت کنند تا با رأی دادن اطاعت کنند و هیچ‌کسی نباید تخلف کند چرا که بنا‌ به درک و فهم من این آخرین فرصت برای تغییر است.
ششم: از سازمان ملل و جامعه جهانی می‌خواهم تا بی‌طرف باشند و یا به‌صورت مستقیم یا به‌صورت غیرمستقیم نظارت کنند. کنترل بعضی از هیأتهای مستقل سختی سیر دموکراتیک حقیقی را افزایش می‌دهد و انتخابات شفاف نخواهد بود.
هفتم: از کشورهای همجوار می‌خواهم که در امور عراق و انتخابات دخالت نکنند.
هشتم: مراکز رأی‌گیری اماکنی مقدس اند، درخواست دارم که به آن تجاوز نکنید و قوانین را در آن زیر پا نگذارید.
نهم: ازدیاد نقض امور امنیتی از نظر مردم عراقی پذیرفته نیست و مردم تروریسم و شبه‌نظامیانی را که همگان را بدون استثناء بمب‌گذاری می‌کنند را نمی‌خواهند. خدا مردم عراق را زنده نگاه دارد و خدا را شکر برای قربانی دادن و محبتی که مردم نسبت به کشور خود دارند.
دهم: از همگان یعنی از تمامی گروه‌های سیاسی می‌خواهم که به‌طور خاص بعد از اعلام نتایج انتخابات مسؤل باشند. در غیراینصورت شکست بعضیها شروع کینه‌ورزی تاریک و احکام ظالمانه‌ای است که ادعای سلامت ملی دارند. در عین‌حال از نظر من درهای کمیساریا باز است که نسبت به نقض قوانین انتخاباتی شکایت کنند.
یازدهم: اطاعت از خدا و رسول او و دوستی وطن ایجاب می‌کند که همه به پای صندوقهای رأی بروند، دوست داشتن وطن از ایمان است. بنابراین همه باید با وقار و هیبت دسته جمعی به پای صندوقهای رأی بروند، هیچ زن و مرد رأی دهنده‌ای نباید به تنهایی به پای صندوقهای رأی برود. ای عراقیان شریف امروز روز شماست.
دوازدهم: پیشاپیش پیروزی بر ظلم و ظالمین را به مردم عراق تبریک می‌گویم. صدای مظلوم بلندتر از صدای ظالم است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e1b4de13-5dd9-4632-8d8c-73986a49cc82"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات