728 x 90

اخبار فلسطين,

جشن و شادی مردم فلسطین

-

جشن توافق آشتی جنبش فتح و حماس
جشن توافق آشتی جنبش فتح و حماس
مردم فلسطین خوشحالند و نسبت به آینده امیدوارتر از همیشه به نظر می‌رسند.
امضای توافقنامه آشتی میان جنبش فتح و حماس و تصمیم آنها برای تشکیل دولت وحدت ملی موجی از جشن و شادی را در سراسر فلسطین برانگیخته است. روز چهارشنبه نمایندگان جنبش فتح و حماس پس از هفت سال اختلاف با امضای توافقنامه‌یی با تشکیل دولت وحدت ملی به‌ریاست محمود عباس موافقت کردند. محمود عباس این گام را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت این توافقنامه ارتباطی با مذاکرات صلح با اسراییل ندارد.
ریاست هیأت فلسطینی عزام احمد نیز پس از هفته‌ها مذاکره این دستاورد را تاریخ دانست. اسراییلیها از این توافقنامه ناخشنود هستند.
در سرزمینهای فلسطینی مردم خوشحال هستند و نسبت به اینده ابراز امیدواری می‌کنند. یکی از شهروندان رام‌الله می‌گوید: از این‌که فتح و حماس با هم آشتی کردند خوشحال هستم و امیدوارم بتوانند سرزمین مادری ما را متحد کنند و به رنج و درد همه فلسطینیها در سرزمینهای فلسطینی پایان بدهند.
یکی از شهروندان غزه نیز می‌گوید ما مدت زیادی منتظر آشتی بودیم. ما دو کشور جدا افتاده بودیم یکی در رام‌الله و یکی در غزه این درست نبود. ما یک ملت واحد هستیم. ملت فلسطین
آمریکا هم از این توافقنامه ناخشنود است. اما فلسطینیها می‌گویند اعتنایی به این واکنشها نمی‌کنند. ما دولت وحدت ملی به رهبری محمود عباس را تشکیل می‌دهیم. تا شش ماه آینده هم انتخابات پارلمانی برگزار می‌کنیم.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/fdbb8681-f75f-4982-b7af-fe534f5043fa"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات