728 x 90

حمله به بند 350 اوين,

پایداری زندانیان، اعتراض خانواده‌ها پیشروی مقاومت

-

حمله به زندان
حمله به زندان
روز سه‌شنبه خانواده‌های زندانیان بند 350 زندان اوین، در موعد تعیین شده مقابل دفتر آخوند روحانی دست به تجمع اعتراضی زدند تا صدای زندانیانی باشند که اکنون مجروح و مصدوم اما با اراده‌های استوار در سلولهای انفرادی اوین زیر شکنجه قرار دارند. این خانواده‌ها روز دوشنبه برای دیدار فرزندانشان به شکنجه‌گاه اوین رفتند اما وقتی با پاسخ منفی و توهین دژخیمان مواجه شدند جوابشان فریادهای پرطنین مرگ بر دیکتاتور بود و به این ترتیب نشان دادند که از تهدید نمی‌هراسند. چون به قول خودشان چیزی برای از دست دادن ندارند. آنها قرار گذاشتند که روز بعد همین فریادهای خشم آلود را در برابر دفتر شیخ اعتدال یعنی آخوند روحانی به اوج برسانند. «زندانی سیاسی آزاد باید گردد» و «اوین شده فلسطین مردم چرا نشستین»، از جمله شعارهایی بود که دستگاه روحانی را در نگرانی فرو برد. مأموران را فرستادند تا آنها را محاصره کنند. تهدید کنند و خط‌ و نشان بکشند اما به گفته مادران و پدران حاضر در صحنه، آنها تاگرفتن جواب کوتاه نخواهند آمد. دستگاه امنیتی خامنه‌ای ـ روحانی به‌شدت تلاش می‌کند تا از گسترش دامنهٴ این اعتراض جلوگیری کند. چرا که می‌ترسد مانند رسیدن شعله به انبار باروت، پیامدهای خطیری برای تمامیت نظام در بر داشته باشد. اما می‌بینیم که دامنهٴ امواج اعتراض و استمرار آن روز به روز و ساعت به ساعت گسترش می‌یابد و قطع نمی‌شود. یک طرف دستگاه بی‌رحم و پر قساوت امنیتی آخوندها با هزاران مزدور و آدم کش استخدام شده، و در طرف دیگر، گروهی زن و مرد دردمند اما خشمگین و زندانیانی که هدف وحشیانه‌ترین شکنجه‌ها قرار گرفته و مجروح و مصدوم شده‌اند. چگونه است که مأموران سرکوبگر تا دندان مسلح و دارای تجهیزات کامل ضدشورش نمی‌توانند از پس این پدران و مادران برآیند و از ادامه اعتراض آنها جلوگیری کنند. آیا با تعادل قوای تازه‌یی در صحنهٴ جامعه مواجه هستیم. اگر نگاهی به انبوه بیانیه‌های همبستگی دانشجویان و جوانان با این خانواده‌ها بیندازیم به جواب نزدیک می‌شویم. هزاران جوان مبارز و اشرف‌نشان آمادگی خود را برای پشتیبانی اعلام کرده‌اند یا عملاً به صحنه آمده‌اند. حضور زندانیان سیاسی سابق در جمع خانواده‌ها نشان از ظرفیت انتشار این امواج اعتراضی دارد. اما جواب نهایی به‌طور خلاصه از حقایق زیر به دست می‌آید:
پایداری زندانیان مقاومی که از ایستادگی مجاهدان اشرفی الهام گرفته‌اند و سوگند خورده‌اند که تا آخرش خواهند ایستاد. آنها یک هفته توطئه و فشار و شکنجه دژخیمان برای به‌تسلیم کشاندنشان را ناکام گذاشتند.

اعتراض خانواده‌های این زندانیان که آنها هم از شجاعت اشرفیها و اشرف‌نشانها الهام گرفته و گفته‌اند در برابر فشارها و تهدیدها کوتاه نمی‌آیند.

امواج گسترده پیدا وناپیدای حمایت جوانان و دانشجویان که در فضای بهاری مقاومت و پایداری به‌قیمت، در حال رشد و گسترش است.

عملکرد زهر در پیکر فرتوت نظام ضدبشری ولایت‌فقیه و به زانو درآمدن آن بر اثر سه دهه نبرد بی‌امان مقاومت ایران و قرار گرفتن در بن‌بست کامل و آستانهٴ سرنگونی

این حقایق بر واقعیت تعادل قوای جدید میان دو نیروی چنگ در چنگ یعنی مردم و مقاومت ایران از یک سو و رژیم آخوندی از سوی دیگر مهر تأیید می‌زند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/93595cb8-19b6-4b3d-ba54-444040661631"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات