728 x 90

مسائل اجتماعي ايران,

بی اعتمادی مردم به دولت روحانی

-

صف مردم برای دریافت یارانه
صف مردم برای دریافت یارانه
مقامات دولت روحانی و از جمله شخص آخوند حسن روحانی، طی دو ماه گذشته بر ضرورت اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها تأکید کرده و شرط موفقیت این طرح را در انصراف کسانی دانسته‌اند که نیازی به دریافت یارانه نقدی ندارند. روحانی تقریباً در اکثر مصاحبه‌ها و سخنرانیهایش روی این موضوع تبلیغ و تأکید می‌کرد که موفقیت طرح هدفمندی منوط به انصراف بخش وسیعی از مردم است.
تلویزیون رژیم نیز بخش قابل‌توجه و انبوهی از تبلیغات در تمامی شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی را برای تشویق و ترغیب «بی‌نیازان» به انصراف از دریافت یارانه نقدی تدارک دیده بود.
رسانه‌ها و روزنامه‌های حکومتی به‌ویژه روزنامه‌های وابسته به باند رفسنجانی- روحانی نیز به سهم خود درباره ضرورت انصراف افراد بی‌نیاز یا کم‌نیاز از دریافت یارانه و نقش مؤثر انصراف آنان در ساماندهی اقتصاد‌کشور، یادداشتها و گزارش‌هایی داشتند و در این رابطه قلم فرسایی کردند.
سرانجام مهلت ثبت‌نام برای دریافت یارانه نقدی به اتمام رسید و با هجوم مردم برای ثبت‌نام دریافت یارانه، تمامی طرح و تبلیغات آخوند روحانی مبنی بر انصراف مردم از دریافت یارانه به شکست انجامید.
پیش از این دولت ضد‌مردمی در طرح سبد کالا نتوانست حتی چند قلم کالای ضروری را برای یک بار بین مردم توزیع کند و به قول معروف آن را نصفه، نیمه جمع کرد و اکنون دولت آخوند روحانی دومین شکست را در زمینه مسائل اقتصادی تجربه می‌کند.
اکنون فقط نزدیک به 7 درصد مردم ثبت‌نام نکرده‌اند درصورتی‌که انتظار دولت روحانی این بود که بیش از 40 درصد مردم انصراف می‌دادند و اگر 40 درصد از مردم انصراف می‌دادند، دولت روحانی آن را دست آورد نسبتاً مطلوبی تلقی می‌کرد.
مصباحی مقدم رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس رژیم در این زمینه می‌گوید ”باید بدانیم که اگر بخواهیم این قانون در مرحله دوم عملکرد خوبی داشته باشد باید حدود 40 درصد انصراف دهند“.
روزنامه جمهوری وابسته به رفسنجانی از انصراف حدود 3 میلیون نفر از مردم خبر می‌دهد که حاکی از شکست دولت روحانی است.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس آخوندی با توجه به دست رد مردم به سینه دولت آخوند حسن روحانی در زمینه انصراف از دریافت یارانه و عدم توفیق فاز دوم طرح ضد‌مردمی هدفمندی یارانه‌ها، ابراز نگرانی می‌کند و می‌گوید: ”اگر با همین روند پیش برود با توجه به شیب ملایم اصلاح قیمتها بعید نیست که این فاز دوم نیز با عدم توفیق روبه‌رو شود“
بنا بر گزارش روزنامه حکومتی اعتماد وابسته به باند رفسنجانی- روحانی در 10روز نخست ثبت‌نام، تعداد متقاضیان دریافت یارانه از مرز 70 میلیون نفر گذشته است، ضمن این‌که تعداد انصرافی‌ها هم هم‌چنان کمتر از 10 درصد هستند. به عبارت دیگر، از 24 میلیون خانوار ایرانی که در فاز اول یارانه نقدی می‌گرفتند، تا کنون حدود 22 میلیون خانوار خواستار تداوم پرداخت یارانه نقدی شده‌اند و قطعاً این تعداد در روز یکشنبه (فرصت مجدد برای جاماندگان) بیشتر هم خواهد شد.
آمار بالای ثبت‌نام مردم برای دریافت یارانه، بیانگر فقر شدید مردم ون یاز آنها به دریافت یارانه است که به قول یک رسانه حکومتی مبلغ آن شندرغاز است.
رژیم آخوندی و رسانه‌های وابسته به آن به این سؤال پاسخ نمی‌دهند که چرا در حاکمیت آخوندها فقر آن‌قدر بیداد می‌کند که مردم نمی‌توانند از 45000 تومان بگذرند و برای ثبت‌نام برای دریافت همین مبلغ ناچیز ساعت ها در انتظار می‌مانند و توهین مأموران وکارگزاران رژیم را تحمل می‌کنند؟
روزنامه جهان صنعت وابسته به باند رفسنجانی- روحانی با وقاحت خاص آخوندی و کارگزاران حکومتی، مردم را به مفت‌خوری و حرص و آز متهم می‌کند و می‌نویسد: ”ثبت‌نام‌کنندگان برای چندمین‌بار به دولت فهمانده‌اند که از دریافت پول مفت که به دلایل گوناگون حق خودشان می‌دانند، خوششان می‌آید“
روزنامه وابسته به باند رفسنجانی- روحانی، ضمن اعتراف به شکست دولت روحانی در زمینه انصراف مردم، به دولت پیشنهاد می‌دهد که تهدیدش مبنی بر حذف اجباری مردم از دریافت یارانه را عملی کند و عده زیادی از مردم را به‌اجبار از دریافت یارانه منصرف کند، از نظر این روزنامه حکومتی گویی که دولت روحانی لطفی در حق مردم کرده که آنها را مخیر به انصراف اختیاری کرده: ”وضعیت نقد آن است که دولت باید خود دست به کار شود و تهدیدهایی که پیش از این هشدار آن را داده بود، عملی سازد. با این سناریو می‌توان منتظر بود که برابر آنچه محمدباقر نوبخت تهدید کرده بود، قیمت حامل‌های انرژی مانند بنزین و گازوییل با شیب تندتری افزایش یابد و برابر آنچه علی طیب‌نیا گفته بود، 10 میلیون نفری که مرفه تشخیص داده شده بودند، از فهرست یارانه‌بگیران حذف شوند“.
متهم کردن مردم توسط برخی از رسانه‌های وابسته به باند رفسنجانی- روحانی در حالی است، که به اعتراف روزنامه جمهوری وابسته به رفسنجانی: ”در میان اعضاء اقشار ضعیف جامعه افرادی را سراغ داریم که هنگام ثبت‌نام دریافت یارانه مرحله دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها برای پرداخت 3800 تومان به کافی نتها مجبور به قرض گرفتن از همسایه‌های خود شدند!“
شکست دولت روحانی در زمینه منصرف کردن مردم از دریافت یارانه‌ها به‌صورت داوطلبانه، و روی آوردن دولت شکست خورده به اجبار برای حذف بخشی از مردم، نشان‌دهنده بی‌اعتمادی و ناامیدی مردم نسبت به حل مشکلاتشان توسط این دولت ضد‌مردمی است، و چنان‌چه مردم این چشم‌انداز را می‌دیدند که در کوتاه مدت این دولت توان حل مشکلاتشان را داشت و چشم‌انداز روشنی نسبت به آینده داشتند، وضعیت به گونه‌یی متفاوت بود.
طبعاً واضح است که مردم نه تنها هیچ امیدی به هیچ‌یک از باندهای درونی این رژیم ندارند، بلکه تا آنجایی که به مردم ایران و مقاومت آن مربوط می‌شود، خواهان سرنگونی تام و تمام نظام ولایت‌فقیه هستند و اگر باند روحانی- رفسنجانی شری به مردم نرسانند که می‌رسانند، مردم را به خیر این باند امیدی نیست.
در زمینه عدم اعتماد مردم به دولت آخوند روحانی، روزنامه مردم‌سالاری در سرمقاله 31فروردین تحت عنوان ”توجه به اعتماد عمومی“ می‌نویسد: ”واقعیت غیرقابل انکار در جامعه ما این است که اعتماد عمومی مردم هم در سطح اجتماعی بین آحاد جامعه و هم در سطح کلان بین دولت و ملت به‌شدت کاهش یافته است“.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/02b2d217-45bf-4fc5-ba34-3afa4cca6fd4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات