728 x 90

ادبیات و فرهنگ,

جاودانگی یک نویسنده بزرگ

-

گابریل گارسیا مارکز
گابریل گارسیا مارکز
گابریل گارسیا مارکز یک بار گفت حقیقت ندارد که انسانها وقتی پیر می‌شوند دنبال برآورده کردن آرزوهایشان نمی‌روند، آنها وقتی دنبال آرزوهایشان نمی‌روند پیر می‌شوند.

گابریل گارسیا مارکز که کلمات‌ش نقطه انگیزش برای میلیونها در سراسر دنیا شده بود روز پنجشنبه درگذشت. او 87سال سن داشت. کتاب او ”صد سال تنهایی“ به‌عنوان یکی از معروف و تاثیرگذارترین داستانهای جهان به حساب می‌آید.

رمان نویس کلمبیایی که دنیا را با سبک ”رئالیسم جادویی“ آشنا کرد کارش را با روزنامه‌نگاری شروع کرد. گابریل گارسیا مارکز گفت کتابهای او بر اساس تجارب زندگی بوده است، چیزی که به گفته او جالبتر و عجیبتر از هر چیزی است که بتوان به رشته تحریر درآورد. معروفترین کتاب او به نام ”صد سال تنهایی“ به 30 زبان مختلف ترجمه شده است.

او در سال 1982 جایزه نوبل را در زمینه ادبیات به‌دست آورد. مارکز در عین‌حال که از انقلاب کوبا حمایت می‌کرد اما برای آزادی زندانیان سیاسی هم میانجیگری می‌کرد. گابریل گارسیا مارکز در آینده بیادها خواهد ماند نه فقط به‌خاطر سبک جدید رئالیسم جادویی‌اش بلکه به‌خاطر تاثیرات بسزای او بر ادبیات آمریکا لاتین که سالها بعد از خودش زنده خواهد ماند.

نویسنده شیلیایی، ایزابل آلنده گفت در کتابهای مارکز من خانواده خودم، کشور خودم، مردمی که تمام عمرم می‌شناختم، رنگ، ریتم، و تمامیت قاره‌ام را پیدا کردم.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/013979d5-ae60-48ae-868d-54a450c6442a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات