728 x 90

افزايش فشار بر زندانيان,حمله به بند 350 اوين,

زندانیان سیاسی زندان گوهردشت سرکوب زندانیان سیاسی اوین را محکوم کردند

-

زندان گوهردشت کرج
زندان گوهردشت کرج
در واکنش به یورش وحشیانه به زندانیان سیاسی بند 350 زندان اوین، زندانیان سیاسی زندان گوهردشت بیانیه‌یی منتشر کردند.

در این بیانیه که به تاریخ روز جمعه 29فروردین می‌باشد، ضمن گزارشی از چگونگی این حمله و هجوم وحشیانه مأموران سرکوبگر آمده است: ۲۸ فروردین‌ماه بیش از ۱۰۰ تن از مأموران سرکوبگر حکومت به بند سیاسی ۳۵۰ زندان اوین یورش برده و با وحشیانه‌ترین شکل که طی ۲ دهه گذشته سابقه نداشته است زندانیان مظلوم و بی‌دفاع را به خاک و خون کشیدند.
در این یورش وحشیانه چندین نفر به‌دلیل جراحات وارده راهی بیمارستان شدند و ۳۲ تن که اغلب آنها زخمی شده بودند به سلولهای انفرادی انتقال دادند.
رئیس کل سازمان زندانها به‌رسم همیشگی و با وقاحت تمام اعلام کرد بین زندانبانان با زندانیان سیاسی بند ۳۵۰ هیچ زد و خوردی صورت نگرفته است؟!

این بیانیه در ادامه، به علت این حمله اشاره کرده و با تأکید بر لزوم گسترش حمایتهای جوامع حقوق‌بشری و بین‌المللی از زندانیان می‌نویسد: چنین حمله وحشیانه‌ای نشانگر آن است که حکومت انتقام فشارهای صورت گرفته از سوی جامعه مدنی و نهادهای بین‌المللی حقوق‌بشری به‌دلیل نقض سیستماتیک حقوق‌بشر، ناتوانی در حل بحرانهای گوناگون و به‌ویژه مشکلات اقتصادی و تشدید جنگ قدرت و اختلافات درونی‌اش را از زندانیان بی‌دفاع و خانواده‌های ستمدیده آنها می‌کشد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0ab6516c-0200-403b-864f-bb51076b91b3"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات