728 x 90

فرهنگ و ادبيات,

طنز: بچهٴ بد و انصراف بشار اسد و حسن نصرالله

-

ـ
ـ
بچهٴ بد نشسته بود به تلویزیون نگاه می‌کرد دید خبرنگار تلویزیون رژیم با نفراتی مصاحبه می‌کند که آیا یارانه می‌خواهید یا نه؟ با تعجب دید بعضی از نفرات می‌گفتند نه! و خبرنگار می‌گفت چرا می‌خواهید از گرفتن آن انصراف بدهید؟ و آنها می‌گفتند چون به‌اندازه کافی پول داریم!. و می‌خواهیم به دولت کمک کنیم! چون دولت پول ندارد به درمان و بهداشت برسد.

بچهٴ بد خودش را گذاشت جای خبرنگار و رفت سراغ بشار اسد. از او پرسید: آیا شما هم یارانه‌تان را نمی‌خواهید؟ بشار اسد هم گفت بله! من هم انصراف می‌دهم!

بچهٴ بد با تعجب گفت چرا؟ مگر شما هم می‌خواهید به دولت کمک کنید؟

بشار اسد گفت: چون در ایران خیلیها که انصراف می‌دهند دولت پولش را به بشکه‌های انفجاری تبدیل می‌کند می‌فرستد برای ما. و ما که بشکهٴ انفجاری می‌اندازیم پایین، بهداشت شهرها و مردم خراب می‌شود. تازه‌یین دولت روحانی یارانهٴ فردی یعنی آدم برای ما می‌فرستد، دیگر بسمان است!

بچهٴ بد رفت سراغ حسن نصرالله! دید او هم از گرفتن یارانه انصراف داده! گفت بشار اسد انصراف داده. شما هم انصراف می‌دهید؟!

حسن نصرالله گفت، ما هم انصراف می‌دهیم از گرفتن یارانه تا دولت روحانی بتواند بهداشت و درمان حزب‌الله لبنان و شهرهای لبنان را هم بهبود بخشد.

بچهٴ بد گفت: عجب! یعنی دولت روحانی بهداشت و درمان شما را هم با همین یارانهٴ انصرافی درست خواهد کرد؟

حسن نصرالله گفت: بله! مگر در این سالها ندیده‌اید با همین پولهایی که از جیب مردم ایران زده، انبوهی شهرسازی در لبنان انجام داده است!

بچهٴ بد گفت انگشت به دهان ماند و گفت عجب! پس آنها که انصراف نمی‌دهند عجب ستون پنجمهای بدی هستند که نمی‌گذارند این دولت کارهای خوب بکند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/35fb9bb4-db40-4d92-b2da-3fd64866b04f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات