728 x 90

حوادث و سوانح,

دانش آموزان شین آبادی دوباره می‌سوزند

-

 -
-
دختران شین آباد یکبار دیگر سوختند!
پدر یکی از دختران دانش آموزانی که در جریان آتش‌سوزی مدرسه شین آباد پیرانشهر دچار سوختگی شدید شده بود، گفت کارگزاران رژیم به او گفته‌اند چون فرزند تو دختر است تنها نیمی از دیه به او پرداخت می‌شود. دختران شین آباد یکبار در 15آذر سال 91 بر اثر آتشی سوختند که کاملاً قابل پیشگیری بود. آنها اکنون پس از یک سال و نیم یکبار دیگر توسط حاکمیت قرون‌وسطایی آخوندی و قوانین تبعیض‌آمیز و ارتجاعی‌اش می‌سوزند. قوانینی که به‌وضوح بیانگر گندیدگی تاریخی ایدئولوژی ارتجاعی ولایت‌فقیه است. آیا این دختران نصف پسران سوخته‌اند؟ آیا هزینهٴ درمان آنان نصف پسران است؟ آیا مدت درمان این نوباوگان نصف پسران است؟ چطور می‌شود که در تحمل رنج و درد مساویند ولی در هزینه‌ها باید نصف دریافت کنند؟! رژیم ضدمردمی حاکم از ابتدا درصدد آن بود که از زیر بار هزینهٴ درمان این کودکان که در آتش همین رژیم سوخته‌اند، شانه خالی کند و حالا به نظر می‌رسد که در انبان شرع ناپاک خود، یک دستاویز برای آن پیدا کرده است.
 

سال گذشته به‌دنبال اعتراضات خانواده‌های دانش‌آموزان شین آباد، رژیم آخوندی مجبور شد هزینه‌های درمان آنان را تقبل کند. محمودرضا محقق از مقامهای وزارت بهداشت رژیم در آذر 92 گفت: «هزینه درمان این کودکان ۵ تا ۶ میلیارد تومان خواهد بود، مقرر شده دولت تا پایان امسال بودجه درمان آنها را تأمین کند. وی تأکید کرد ”شاید ۱۰ تا ۱۳ جراحی لازم باشد بر روی هر یک از این کودکان صورت گیرد“. (ایسنا ـ 3دی92) اما از آنجا که خبری از انجام این تعهد نشد، روز 3دی سال گذشته خانواده‌های این دانش‌آموزان در برابر مقر آخوند روحانی تجمع اعتراضی برگزار کردند، زیرا بیمارستانها اعلام کردند که وزارتخانه‌های بهداشت و آموزش و پرورش از واریز کردن بودجه درمانی این کودکان خودداری می‌کنند. بار دیگر کارگزاران وعده دادند که هزینه‌های درمان این بچه‌ها را می‌پردازند. اما تمام تلاششان این بود که هزینه‌های درمان این کودکان را تا آنجا که می‌توانند کمتر بپردازند. آخرین ترفند ضدانسانی آنان این است که به خانواده‌ها اعلام کرده‌اند، بر اساس شرع ضدانسانی و آخوند ساخته‌شان از آنجا که این دانش‌آموزان دختر هستند، دیه آنها نصف پرداخت می‌شود.
 

بگذریم که اصلاً پرداخت دیه، (حتی اگر کامل هم پرداخت شود) به جای پرداخت تمام هزینه‌های درمان و رسیدگیهای لازم برای این بچه‌های معصوم، تعهد غیرقابل انکار دولت و وزارت آموزش و پرورش است و این چیزی است که مقامهای رژیم از جمله حاجی‌بابایی وزیر وقت آموزش و پرورش (در آذر 91) نسبت به آن قول داده و متعهد شده‌اند. اما اکنون زیر بار همهٴ تعهدات خود زده‌اند. آن هم با این منطق به‌اصطلاح شرعی و ضدانسانی!
 

پدر آمنه از دانش‌آموز حادثه دیده می‌گوید: «ماهی دو تا سه بار باید از شین آباد به تهران برای دریافت حق و حقوق فرزندانمان سفر کنیم. … بیمه باید مبلغ345 میلیون تومان به‌عنوان دیه به فرزندم بدهد، اما به ما اعلام شده دیه136 میلیون تومان است. در این زمینه حتی به وزیر آموزش و پرورش نامه اعتراضی نوشته‌ام که هنوز وزیر هیچ پاسخی به من نداده و مسئولان بیمه نیز هیچ توضیحی درباره علت کاهش این میزان دیه به ما نمی‌دهند» (روزنامه رسالت ـ 21فروردین93)

به این ترتیب دخترکان شین آباد یکبار دیگر توسط حاکمیت قرون‌وسطایی آخوندی و قوانین تبعیض‌آمیز و ارتجاعی‌اش می‌سوزند و به جرم دختر بودن، از درمان محروم می‌شوند. آیا نباید این رژیم ضدبشری را با همهٴ قوانین انسان ستیز و زن‌ستیزش به گور سپرد؟
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2d5ea40b-35fa-498c-86fc-ed7de1b6dbbd"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات