728 x 90

-

رویتر: مریم رجوی در پارلمان اروپا از جامعه جهانی خواست در مورد ایران حقوق‌بشر را در اولویت قرار دهند

-

کنفرانس در پارلمان اروپا درباره نقض حقوق بشر در ایران
کنفرانس در پارلمان اروپا درباره نقض حقوق بشر در ایران
خبرگزاری رویتر - بروکسل، 9آوریل 2014 ـ در پارلمان اروپا، مریم رجوی، رهبر اپوزیسیون ایران، از جامعه جهانی و اتحادیه اروپا خواست تا در معاملاتشان با رژیم تهران حقوق‌بشر را در اولویت قرار دهند.
بسیاری از اعضای ارشد پارلمان اروپا از گروه‌های سیاسی مختلف، از جمله آلخو ویدال کوآدراس، معاون پارلمان، استرون استیونسون رئیس هیأت رابطه با عراق، و میشل آلیو ماری وزیر خارجه و دفاع پیشین فرانسه در این جلسه سخنرانی کردند.
این جلسه در بروکسل همزمان با دور دیگری از گفتگوهای اتمی بین رژیم ایران و کشورهای 1+5 در وین بود.

مریم رجوی گفت: حقوق‌بشر پاشنه آشیل حکومت آخوندهاست. عکس‌العمل هیستریک آخوندها به قطعنامه پارلمان اروپا که نقض حقوق‌بشر در ایران را مورد انتقاد قرار می‌دهد و لغو سفر برنامه‌ریزی شده یک هیأت مجلس رژیم به اروپا، نشانه‌های روشنی از ضعف رژیم آخوندها و بیانگر افسانه بودن مدراسیون در این رژیم است.

رویتر افزود: رژیم تهران (در اعتراض به قطعنامه پارلمان اروپا) سفیر یونان را که رئیس دوره‌ای اتحادیه اروپاست، فراخواند و برنامه سفر یک هیأت از نمایندگان مجلس رژیم ایران به اروپا را کنسل کرد.
اعضای پارلمان اروپا ژست مدره روحانی را رد کردند و بی‌عملی غرب در مورد افزایش اعدامها و سرکوب در ایران و همچنین نقش مستقیم رژیم ایران در حمامهای خون سوریه و عراق را مورد انتقاد قرار دادند.

استیونسون گفت: من می‌خواهم به ملایان بگویم: شما نمی‌توانید حکومت ارعاب و سانسور را به این‌جا صادر کنید. ما که توسط رأی مردممان به این جا فرستاده شده‌ایم، خودمان تصمیم می‌گیریم که چه بگوییم، به چه کسی گوش کنیم و به چه کسی اهمیت ندهیم. به همین خاطر است که ما خانم مریم رجوی، رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت ایران را دعوت کرده‌ایم تا به ما در مورد یک ایران متفاوت بگوید: یک ایران دموکراتیک و آزاد.

خانم رجوی تأکید کرد: کشورهای غربی باید روی تعطیلی سایتهای اتمی و توقف غنی‌سازی اورانیوم رژیم پافشاری کنند. هر گونه امتیاز دادن یا مماشات غرب، به ملایان اجازه خواهد داد به بمب اتمی دست پیدا کنند.
رجوی همچنین نسبت به تهدیدهایی که 3000 ایرانی مخالف در عراق، اعضای گروه اپوزیسیون اصلی ایران، مجاهدین خلق با آن روبه‌رو هستند، هشدار داد و از پارلمان اروپا خواست تا اتحادیه اروپا را وادار کند از اهرمهای خود برای آزادی هفت گروگان، انتقال اعضای مجاهدین به اروپا و آمریکا، و تضمین سلامت و امنیت ساکنان در مدت زمانی که در لیبرتی هستند با استقرار دائم ناظران ملل‌متحد در لیبرتی، استفاده کنند. وی همچنین خواستار یک تحقیقات مستقل درباره قتل‌عام اول سپتامبر در اشرف شد.

آژانس عکس اروپا - بروکسل -9آوریل 2014- همزمان با مذاکرات کشورهای 3+3 با رژیم ایران، مریم رجوی رئیس‌جمهور برگزیده شورای ملی مقاومت ایران، در اجلاسی در پارلمان اتحادیه اروپا شرکت کرد. این اجلاس معیارها و تضمینهای حداقل و ضروری برای جلوگیری رژیم تهران از دستیابی به سلاح هسته‌یی را مورد بحث قرار داد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4cf3c7e3-c100-4a78-8b85-0c5d98979223"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات