728 x 90

مسائل اجتماعي ايران,

تلاش رژیم ایران برای پرده‌پوشی جنایت قتل شهید ستار بهشتی

-

مادر شهید ستار بهشتی
مادر شهید ستار بهشتی
در نتیجه پیگیریهای مادر و پدرشهید ستار بهشتی رژیم اعلام کرده که در روز سه‌شنبه (19فروردین) یک به‌اصطلاح دادگاه رسیدگی به اتهامات مأمور پلیس فتا که متهم به قتل غیرعمد ستار بهشتی است برگزار می‌کند. هدف از اینکار با غیرعمد خواندن قتل شهید ستار، جمع کردن و بستن پرونده با پرداخت دیه به خانواده شهید می‌باشد. ولی مادر و پدر ستار بهشتی اعلام کرده‌اند که در این به‌اصطلاح دادگاه که می‌خواهد به اتهام قتل شبه عمد مأمور پلیس فتا رسیدگی کند، شرکت نمی‌کنند و حاضر نیستند خون فرزندشان را با مقداری پول معامله کنند.
در آذرماه گذشته بیدادگاه کیفری کارکنان دولت، اتهام قتل عمد مأمور پلیس فتا را در مرگ ستار بهشتی نپذیرفته و آن را شبه عمد تشخیص داد.
با اعلام ”شبه عمد“ بودن قتل ستار، خانواده او از ادامه پی‌گیری پرونده انصراف داده‌اند. در حالیکه تمامی شواهد حاکی از این است که «قتل عمد بوده، حتی گزارشی که از کالبدشکافی بدن ستار در تالار تشریح داده شده و خانواده شهید آن را به چندین دکتر متخصص ریه و مغز و کبد و کلیه نشان داده‌اند، و آنها هم تأیید کرده‌اند که بله این ضربه‌ها باعث خونریزی شده و این جوان در اثر خونریزی فوت کرده است». خانواده ستار بهشتی معتقدند، قصد و غرض مقامات قضایی رژیم از تغییر نوع قتل عمد به شبه عمد این است که بتوانند با پرداخت دیه این پرونده را ببندند. به همین خاطر خانواده هم به‌هیچ عنوان حاضر نیستند خون بچه‌شان را با پول تعویض کنند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a4252ba0-866d-4d19-9074-7750557329ca"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات