728 x 90

انتخابات عراق,اقدامات سركوبگرانه مالكى,

مالکی، آیت‌الله سیستانی و نمایندهٴ او را مورد حمله قرار داد

-

آیت‌الله سید علی سیستانی
آیت‌الله سید علی سیستانی
نوری مالکی نخست‌وزیر عراق، آقای سیستانی را به‌خاطر موضعگیری اخیرش علیه دولت او، مورد حمله قرار داد. مالکی که اظهاراتش طی یک سخنرانی که توسط تلویزیون البابلیه عراق (16فروردین) انعکاس یافته، یا حمله شدیدی به شیخ عبدالمهدی کربلایی نماینده آقای سیستانی و در حالی که آقای سیستانی را با عبارت «به‌اصطلاح مرجعیت عالی» مورد اشاره قرار می‌داد گفت: «به‌اصطلاح مرجعیت عالی با فراخوان به تغییر، خودش را یک طرف درگیر در انتخابات کرده است».
مالکی که در یک نشست فوق‌العاده و با حضور سران ائتلافش سخن می‌گفت: افزود «همه در مقابل این ائتلاف قرار گرفته‌اند و ما هم باید این رودررویی را تا آخر پیش ببریم و تمام امکانات انسانی و مادی خود را در این جنگ سرنوشت‌ساز بسیج کنیم».

مالکی تأکید کرد از مهمترین اولویتهایش بعد از پیروزی در انتخابات 30آوریل، این است که نگذارد روحانیان در سیاست دخالت کنند و مرجع واقعی او مردم هستند، نه سیستانی».

تلویزیون بابلیه ضمن انعکاس اظهارات مالکی، خاطرنشان کرد که نماینده آقای سیستانی روز جمعه (15فروردین) در کربلا از مردم خواست کسانی را که خیری برای عراق نداشته‌اند، کنار بگذارند. وی همچنین گفته بود که شرکت نکردن در انتخابات اشتباه است زیرا به دیگران اجازه می‌دهد آینده کشور را رقم بزنند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/83f8a12f-d36d-42c3-a235-97acd76e4f48"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات