728 x 90

گفته ها و نا گفته ها,

گفته‌ها و ناگفته‌ها از میان روزنامه‌های رژیم ۱۷فروردین ۱۳۹۳

-

گفته‌ها و ناگفته‌ها - رسانه‌های رژیم
گفته‌ها و ناگفته‌ها - رسانه‌های رژیم
چشمگیر ترین عنوانهای روزنامه‌های حکومتی در روز یکشنبه 17فروردین مربوط است به تشدید تخاصمات دو باند و سوز و گدازها در واکنش به قطعنامه پارلمان اروپا

اعتماد: اقلیت مجلس خواهان توقف مذاکرات شدند

اعتماد: جواد هروی عضو هیأت‌رئیسه مجلس: توقف مذاکرات، خواسته‌یی عجولانه است

جهان صنعت: رئیس مجلس: قطعنامه اتحادیه اروپا سخیف و نسنجیده بود

رسالت: نوری همدانی: قطعنامه پارلمان اروپا نتیجه انفعال در مقابل غرب است /

رسالت: ابراهیم کارخانه‌ای نماینده مجلس: مذاکرات ژنو عامل صدور قطعنامه شرم‌آور پارلمان اروپا

رسالت: کوثری عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس: دیپلوماسی کشور می‌بایست بین کشورهای موافق و مخالف قطعنامه ضدایرانی اتحادیه اروپا تفاوت قائل شود.

رسالت: کعبی عضو مجلس خبرگان رهبری: قطعنامه گستاخانه اتحادیه اروپا حاکی از جدی نبودن در مذاکرات است

رسالت: ابوترابی فرد نایب‌رئیس مجلس: ملت و دولت ایران هیچ ارزشی برای بیانیه پارلمان اروپا قائل نیستند

رسالت: حجت‌الاسلام والمسلمین رجبی عضو جامعه مدرسین حوزه قم: مسئولان در برابر قطعنامه پارلمان اروپا اقدام عملی انجام دهند

ابتکار: تلاش برخی نمایندگان برای توقف مذاکرات هسته‌ای، دور برگردان بهارستان!

در صفحات داخلی روزنامه‌های باند ولی‌فقیه، واکنش به قطعنامه پارلمان اروپا دستمایهٴ حمله مجدد به توافقنامه ذلت‌بار ژنو و باند رفسنجانی- روحانی شده است:

کیهان: ضرورت واکنش قاطعانه
بیم آن می‌رود که عدم واکنش مناسب به این قطعنامه و رفتارهای خیالپردازانه اتحادیه اروپا، به سکوت، به‌دلیل نیاز! به آنها تعبیر شود!... منطق نظام اسلامی... که کارایی خود را به خوبی نشان داده و ثابت کرده که قابل قیاس با رفتارهای متعارف دیپلوماتیک و بیان عباراتی مثل «رفتار غیرمسئولانه طرف اروپایی» یا «غیرقابل پذیرش بودن قطعنامه» که از سوی برخی مقامات رسمی بیان می‌شود نبوده و نیازمند اقدامی قاطع و عملی است.

کیهان: ظریف با کدام توجیه سر این میز شام حاضر می‌شود؟

پارلمان اتحادیه اروپا بیانیه مداخله‌جویانه منتشر کرد که در آن ضمن زیر سؤال بردن انتخابات ریاست‌جمهوری در سال 92،
تصریح گردیده که روابط کامل با ایران مشروط به اجرای کامل توافقنامه ژنو از سوی ایران است.
با این حال ظریف در واکنش به بیانیه گستاخانه مذکور صرفاً گفته بود این بیانیه واجد تحریم جدید نیست! با این اوصاف باید از ظریف و وزارت امور خارجه پرسید آیا مانعی که باعث لغو ضیافت شام کذایی با خانم اشتون شد، اکنون برطرف شده یا رو به تشدید گذاشته و توقع این بوده که وزارت امور خارجه موضع قاطعی حتی در روند مذاکرات اتخاذ کند؟!

جوان: یادداشت سیاسی: بسیاری از تحلیلگران معتقدند که رویکرد دولت یازدهم علت این گستاخی‌ها شده است، ولی علت را باید کمی قبل‌تر از آن بررسی کرد و سپس به دولت یازدهم رسید.
با به قدرت رسیدن هاشمی رفسنجانی و حضور وی در رأس قوه مجریه... این مرحله از تاریخ سیاسی نظام، با ساختار شکنی و عبور از خطوط قرمز، ترویج تسامح و تساهل و اباحی گری، ارتباط گسترده با محافل بیگانه و عقب‌نشینی از مواضع مورد تأکید رهبری و مردم در مسأله هسته‌یی صورت گرفت... وجود سردمدارانی منفعل و واداده در رأس دولت و وجود تمایلات شدید به سکولاریسم و غربیزاسیون کردن نظام در آنها، دشمن را تحریک به سوء‌استفاده از آنها کرد. در آن سالها وادادگی و ترس... کار دولتمردان ما را به جایی رسانده بود که نامه فدایت شوم‌های زیادی برای سران آمریکا ارسال می‌شد. اگر خواهان تداوم مسیر نظام هستیم، جز با رویکرد انقلابی نمی‌توان این مهم را ادامه داد و با خستگی از انقلابی‌گری و نگاه پراگماتیسمی که امروز شعار برخی انقلابیون گذشته شده است، چیزی جز اضمحلال حاصل نخواهیم کرد...

روزنامه‌های باند رفسنجانی – روحانی با ابراز نگرانی در مورد پیامدهای هدفمندی یارانه‌ها، به وجه دیگری از بن‌بستهای نظام اذعان کرده‌اند:

جهان صنعت: رئیس‌جمهور: مسئولیت فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها را برعهده می‌گیرم

آرمان: تبعات منفی فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها

جهان صنعت: محمدرضا تابش عضو کمیسیون برنامه و بودجه:
اجرای فاز دوم هدفمندی مستلزم آزادسازی قیمتها و افزایش یارانه نقدی است که عملاً تبعات مثبتی را به‌دنبال نخواهد داشت.
با توجه به وضعیت اقتصادی موجود اجرای فاز دوم هدفمندی به صلاح کشور نیست و پیامدهایی هم‌چون افزایش لجام‌گسیخته قیمت کالاهای اساسی، سه برابر شدن قیمت ارز، رشد نرخ تورم و مصرف سوخت‌های فسیلی دارد، ... دل نگرانی بسیاری در جامعه برای اجرای فاز دوم و همچنین قطع یا کاهش یارانه نقدی وجود دارد.

جهان صنعت: به خوبی روشن است که با اعمال سایر اصلاحات اقتصادی دیگر طرح، در فاز دوم بجز صنعت پتروشیمی در بورس که... خود به عامل اصلی افت بورس تبدیل شده است سایر صنایع حاضر در بازار سرمایه ایران و حتی فراتر از بورس اوراق بهادار نیز با این‌گونه فشارها مواجه خواهند بود که زمینه‌ساز ابهام‌های گسترده و حتی غیرقابل کنترل خواهند شد... . این تحول می‌تواند برای دولت و مسولان بورس گران تمام شود.


سایر عنوانهای روزنامه‌های یکشنبه نیز انعکاس دیگر بحرانها و ناکارآمدیهای نظام هستند:

ابتکار: واکنش روحانی به تخریب دولت / مسائل را بیان کنم خیلیها خجل می‌شوند

ابتکار: هاشمی رفسنجانی: بعضی به بهانه انتقاد خصومت می‌کنند

جمهوری اسلامی: از بنزین هزار تومانی تا طبقه‌بندی جامعه در پنج گروه درآمدی

جمهوری اسلامی: افزایش 25 درصدی کرایه‌های حمل و نقل عمومی از اول اردیبهشت

رسالت: حبیبی دبیرکل موتلفه: فاصله اقتصاد با نقطه مطلوب درحدی است که نیاز به‌کار جهادی و حماسه دارد

قانون: دولت باید برای رکود تورمی تدبیری بیندیشد.

آفتاب یزد: چرا کاهش نرخ تورم احساس نمی‌شود؟

مردم‌سالاری: نتایج تکان‌دهنده بررسی محققان دانشگاه شریف، آلاینده گوگرد بنزین و دیزل عرضه شده در تهران، 2 و 800 برابر استاندارد است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/129c341b-db70-4080-b2ca-a00b05af68e5"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات