728 x 90

انتخابات عراق,

استاندار سابق دیالی عراق خواستار حضور ناظران بین‌المللی در جریان انتخابات شد

-

عمرالحمیری استاندار دیالی
عمرالحمیری استاندار دیالی
خبرگزاری نینا (عراق) :
عمر الحمیری استاندار سابق دیالی عراق نگرانی خود را از این‌که مناطقی که ترکیب اصلی جامعه را در این استان نمایندگی می‌کنند قبل از انتخابات با ممانعت از شرکت در انتخابات با فشار امنیتی مضاعف روبه‌رو شوند ابراز کرد و خواستار استقرار ناظران بین‌المللی گردید.

الحمیری در یک بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد ”مناطق مسکونی بزرگی در دیالی که دارای اکثریت ترکیب اصلی جامعه در دیالی هستند چندین ماه است که از فشارهای امنیتی زیادی به بهانه مقابله با سازمانهای مسلح و محقق کردن ثبات رنج می‌برند امری که در یک شرایط انسانی فوق‌العاده دشوار منجر به کوچ هزاران خانواده به داخل و یا خارج از دیالی شده است“.

الحمیری ”نگرانی خود از افزایش آهنگ فشارهای امنیتی بر مناطق مسکونی دیگر قبل از انتخابات را در تلاشی برای ممانعت از شرکت در انتخابات ابراز کرد. با آگاهی بر این‌که بعضی از فرماندهان امنیتی در چارچوبهای حرفه‌ای کار نمی‌کنند و دارای وابستگیهای حزبی و گروهی و سیاسی هستند و این در اقدامات بعضی از فرماندهان و تلاششان برای بدنام کردن و قربانی کردن مؤسسه امنیتی ملی عراق به‌وضوح دیده می‌شود“.

استاندار سابق دیالی خواستار استقرار ناظران بین‌المللی در مناطقی شد که از فشار امنیتی واضح رنج می‌برند. در تلاشی برای افشای واقعیتها و کمک به مردم برای این‌که آرائشان را در فضایی با ثبات و بدون هیچ اقدامی که منجر به خودداری از رأی دادن که به ضرر منافع عمومی و تجریه دموکراتیک است بشود.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6ede37b5-db2d-4c94-ba15-6afad1af779a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات