728 x 90

مقاومت92_شكست توطئه ها,

محکومیتهای بین‌المللی حمله موشکی ۲۵خرداد به لیبرتی

-

بیانیه های بخشی از شیوخ عشایر وسازمان ها  درمحکومیت حمله جنایتکارانه مالکی به اشرف
بیانیه های بخشی از شیوخ عشایر وسازمان ها درمحکومیت حمله جنایتکارانه مالکی به اشرف

ـ جان کری و زیر خارجه آمریکا طی بیانیه‌یی اعلام کرد: ایالات متحده قویاً حمله موشکی وحشیانه به لیبرتی را محکوم می‌کند، موج محکومیتهای بین‌المللی علیه حمله جنایتکارانه موشکی به زندان لیبرتی،

ـ بیانیه وزارت‌خارجه انگلستان: بریتانیا حمله به کمپ لیبرتی در عراق را قویاً محکوم می‌کند. دولت بریتانیا دولت عراق را به تحقیقات کامل درباره این حمله و تضمین این‌که مسئولان آن به دست عدالت سپرده شوند فرامی خواند. بریتانیا همچنین از دولت عراق می‌خواهد تا هرکاری را که می‌تواند برای تضمین امنیت و سلامت ساکنان کمپ لیبرتی انجام دهد.

بیانیه سخنگوی وزارت‌خارجه دولت فدرال آلمان: دولت فدرال حمله موشکی به کمپ لیبرتی در بغداد را که بسیاری از اعضای مجاهدین خلق ایران در آن زندگی می‌کنند، محکوم می‌نماید. دولت عراق باید به‌فوریت، از سلامتی آنهایی که در این کمپ زندگی می‌کنند، اطمینان حاصل کند.

ـ وزارت‌خارجه ایتالیا حمله موشکی به لیبرتی را قاطعانه محکوم کرد و اتحادیه اروپا و سازمان ملل را فرآخوند تا دولت عراق را وادار به پیدا کردن راه‌حلی کند. وزیر امور خارجه اما بونینو حمله به کمپ لیبرتی را یک عمل تجاوزکارانه خواند که هیچ‌گونه توجیهی ندارد و ایتالیا با قاطعیت آن را محکوم می‌کند. وزیرخارجه گفت عمیقاً به‌خاطر از دست رفتن جانهای بیگناه متأثر است و در کنار خانواده قربانیان می‌باشد. اما بونینو تأکید کرد. انتظار این است که دولت عراق تمام امکانات لازم را برای تضمین حفاظت ساکنان کمپ لیبرتی و برای بهتر شدن وضعیت زندگی آنها به‌عمل بیاورد و همزمان کمک به پذیرش آنها از طرف کشورهای دیگر بنماید.

ـ جان برد وزیرخارجه کانادا طی بیانیه‌یی اعلام کرد: دولت کانادا به شدیدترین لحن ممکن آخرین حمله به شهروندان غیرمسلح در کمپ لیبرتی را محکوم می‌کند. ما از دولت عراق می‌خواهیم اقدامات فوری برای بهبود امنیت این جمعیت را که در مقابل خطر مبرم امنیتی ضربه‌پذیرند، انجام دهد. دولت عراق باید تروریسمی را که در پشت این حمله هست، مورد تحقیق قرار دهد و عاملان آن را به دست عدالت بسپارد.

وزارت‌خارجه نروژ: نروژ حمله موشکی روز شنبه به کمپ لیبرتی را محکوم می‌کند... دولت نروژ مقامات حکومت عراق را فرا می‌خواند تا برای جلوگیری از چنین حملاتی هرکاری را که مقدور است انجام دهند. دولت نروژ مکرراً روی وظیفه مقامات عراقی برای حفظ امنیت و حقوق ساکنان تأکید کرده است.

ـ سناتور رابرت مننذر رئیس کمیته خارجی سنای آمریکا، با صدور بیانیه‌یی در محکومیت حمله موشکی به لیبرتی اعلام کرد: من حمله به کمپ لیبرتی را با قوی‌ترین و شدیدترین لحن محکوم می‌کنم. ساکنان لیبرتی به‌طور مستمر در یک موقعیت نامعلوم هستند. آنها به‌طور مستمر در معرض خطرهستند و محل استقرارشان هدف اقدامات تروریستی قرار می‌گیرد. دولت عراق باید برای تضمین امنیت آنها کارهای لازم را انجام دهد. ضروری است تحقیقات کامل حول این حمله تروریستی و مسئولیت قانونی طرف حسابهای مسئول صورت گیرد. ما باید برای یافتن یک راه‌حل پایدار که امنیت و سلامت درازمدت هر دو کمپ (اشرف و لیبرتی) را تضمین کند، تلاش کنیم.

ـ ایلیانا رز لهتینن رئیس زیرکمیته خاورمیانه درکمیته خارجی ضمن محکوم نمودن حمله موشکی به لیبرتی گفت: این غیرقابل‌قبول است که برای سومین بار از ماه فوریه تا کنون چنین حمله‌یی صورت می‌گیرد و دولت عراق هیچ اقدامی برای توقف آن و حفاظت از ساکنان لیبرتی انجام نداده است. هم دولت عراق و هم سازمان ملل هیچ اقدامی را که حاکی از پایبندی به تعهداتشان برای حفظ امنیت ساکنان باشد، انجام نداده‌اند. من یکبار دیگر از آنها می‌خواهم هر کاری را که ضروری است انجام دهند تا از امنیت و سلامت ساکنان اطمینان حاصل شود

ـ بیانیه آنتونیو گوترز کمیسر عالی پناهندگان ملل متحد: من دولت عراق را فرا می‌خوانم تا اقدامات فوری برای حصول اطمینان نسبت به امنیت و سلامتی ساکنان را اتخاذ کند

ـ اعضای سنا استرالیا قطعنامه‌یی در محکومیت حمله موشکی به لیبرتی برای تصویب درسنا ارائه کردند.

ـ دکتر الخو ویدال کوادراس نایب‌رئیس پارلمان اروپا: تنها راه‌حل عملی برای ایمنی مجاهدان برگرداندن آنها به اشرف است، هشدار استرون استیونسون به دبیرکل ملل‌متحد

ـ بیانیه کمیته پارلمانی بریتانیایی برای آزادی ایران: دولت عراق باید مورد حسابرسی قرار گیرد، ملل‌متحد بایدبلادرنگ ساکنان را به اشرف منتقل کند،

ـ الازهر مهمترین مرکز مذهبی جهان اسلام طی بیانیه‌یی حمله موشکی به کمپ لیبرتی را محکوم کرد. در بیانیه الازهر آمده است: به حفاظت از امنیت و سلامتی پناهندگان از جنبش مجاهدین خلق ایران فراخواند.

ـ عفو بین‌الملل با صدور یک بیانیه عمومی حمله موشکی به لیبرتی را محکوم کرد و به انجام تحقیق فوری در مورد این حمله فراخواند. بیانیه عمومی عفو بین‌الملل تأکید کرد دولت عراق هیچ‌گاه در مورد حملات قبلی به ساکنان اشرف و لیبرتی تحقیق نکرده است.

ـ شوراهای شیوخ عشایر و سازمانها و انجمنهای عراقی تهاجم وحشیانه موشکی به لیبرتی را محکوم کردند.

ـ سلیم الجبوری رئیس کمیسیون حقوق‌بشر پارلمان عراق حمله موشکی به لیبرتی را محکوم کرد و به سازمان ملل فراخوان داد که از سلامت اعضای مجاهدین خلق ایران مستقر در عراق اطمینان حاصل کند.

ـ تجمع آینده ملی عراق به رهبری دکتر ظافر العانی با ارسال نامه به دبیرکل ملل‌متحد حمله موشکی به لیبرتی را محکوم کرد.

ـ حزب مردم آزادی ایتالیا تهاجم موشکی به لیبرتی را محکوم نمود و بر ضرورت دخالت جامعه بین‌المللی برای پایان دادن به کشتار در لیبرتی تأکید کرد

ـ 300نماینده پارلمان اروپا از هر 6گروه اصلی پارلمان، شامل 6نایب رئیس، 6 رئیس کمیسیون، 34 معاون کمیسیون، 13رئیس هیأت و 21تن از معاونان گروه‌های سیاسی با امضای نامه‌یی خطاب به پرزیدنت اتحادیه اروپا، رئیس کمیسیون اروپا، رئیس سیاست خارجی، ضمن فراخواندن دولتهای اروپایی و ملل‌متحد به تأمین حفاظت ساکنان لیبرتی تأکید کردند: دبیرکل ملل‌متحد می‌بایست یک نماینده بی‌طرف و ذیصلاح جایگزین نماینده فعلی خود کند.

ـ کمیته شهرداران فرانسوی مدافع اشرف و لیبرتی که از حمایت بیش از 5000 شهردار فرانسوی برخوردار است، طی بیانیه‌یی حمله وحشیانه موشکی به لیبرتی را به‌شدت محکوم کرد، این کمیته همچنین بی‌عملی سازمان ملل و نماینده‌اش درمحل، مارتین کوبلر را که طی سال 2012 اشرفیها را به زندان لیبرتی منتقل کرد و سپس بارها قول داد مسأله حفاظتشان را حل کند و نکرد را غیرقابل‌قبول دانست و محکوم نمود.

ـ کمیته آلمانی همبستگی برای ایران آزاد، متشکل ازنمایندگان مجلس فدرال و مجالس ایالتی اعلام کرد: حمله موشکی به کمپ ”لیبرتی“ را به قویترین وجه محکوم می‌کند. مرتبط بودن این حمله با انتخابات نمایشی در ایران آشکار است و این دلیلی بردخالت داشتن مستقیم نیروهای رژیم ایران است.

ـ کمیته ایتالیایی پارلمانترها و شهروندان برای ایران آزاد با صدور اطلاعیه‌یی حمله موشکی علیه کمپ لیبرتی همزمان با انتخابات قلابی در ایران را محکوم کرد

ـ کمیته فرانسوی برای ایران دموکراتیک از دولت فرانسه خواست حمله تروریستی علیه پناهندگان ایرانی در کمپ لیبرتی در عراق را محکوم کند و بلادرنگ برای تضمین امنیت ساکنان لیبرتی اقدام نماید.

ـ جنبش علیه نژادپرستی و برای دوستی خلقها (مراپ) به ضرورت مداخله دولت فرانسه برای تضمین حفاظت ساکنان لیبرتی تأکید کرد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b09a0a23-cb6a-4c5a-8440-d0b8e0a2746a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات