728 x 90

مقاومت92_شكست توطئه ها,

حماسه ۱۰شهریور در اشرف

-

52 شهید
52 شهید
در روز 10شهریور، نیروهای عراقی به مجاهدین غیرمسلح در قرارگاه اشرف یورش بردند. آدمکشان مالکی بسیاری از مجاهدین را در حالی‌که دستشان از پشت بسته بود به‌شهادت رساندند و مجروحان در کلینک اشرف را قتل‌عام کردند. در این حمله 52مجاهد قهرمان به‌شهادت رسیدند و مزدوران همچنین 7تن از مجاهدین اشرفی را به‌گروگان‌گرفتند. اسامی قهرمانان شهید عبارت بودند از: زهره قائمی، گیتی گیوه چیان، میترا باقرزاده، ژیلا طلوع، فاطمه کامیاب، مریم حسینی، مهدی فتح‌الله نژاد، احمد بوستانی، محمدرضا وشاق، محمد گرجی، علی فیض شبگاهی، نبی سیف، علی اصغر قدیری، حمید باطبی، میرحسین مدنی، علیرضا پورمحمد، علیرضا خوشنویس، علی اصغر مکانیک، سیدعلی سید احمدی، مجید فردی شیویاری، شجا‌ع‌الدین متولی جلالی، محمد جعفرزاده، محمودرضا صفوی، اردشیر شریفیان، کورش سعیدی، قباد سعیدپور، شاهرخ اوحدی، فریبرز شیخ‌الاسلام، ابراهیم اسدی، غلامعباس گرمابی، ناصر سرابی، بیژن میرزایی، رحمت بلوک نخجیری، ابوالقاسم رضوانی، سیدعلی اصغر عمادی چاشمی، محمدعلی محمودی، حسین سلطانی بابوکانی، حسین مام رسولی، عبدالحلیم (عظیم) نارویی، سعید نورسی، حمید صابری لیف شاگردی، شهرام یاسری، سیروس فتحی مغانجوقی، ناصر کرمانیان، امیرحسین افضل‌نیا، رحمان منانی، حسن غلامپور توبیجاری، حسن جباری، یاسر حاجیان، ناصر حبشی، امیرمسعود نظری، سعید اخوان هاشمی.

اما تمام جنایت و قساوت رژیم آخوندی و مزدورانشان درست برخلاف آن چیزی نتیجه داد که آمران این جنایت انتظار داشتند. در روز ده شهریور حماسه‌یی درخشان از ایستادگی و دفاع از آرمان آزادی در تاریخ مبارزات آزادیخواهانه مردم ایران به دست قهرمانان اشرفی به ثبت رسید. حماسه‌یی که روح مقاومت و جنگندگی را در رگهای جامعه بی‌تاب و تشنهٴ آزادی دمید. دشمن زبون به سرعت خود را با موجی از حمایت و همبستگی با مجاهدین روبه‌رو دید. میلیونها ایرانی که چشم به پیکار و نبرد مجاهدین دوخته‌اند در داخل و خارج خاک میهن، برای شرکت در پیکار آزادی، به حمایت از مجاهدین برخاستند. پیام شهیدان حماسه اشرف به سرعت در اقصی نقاط میهن و در چهار گوشه جهان منعکس شد و هر جا که رفت، روحیه ایستادگی و مقاومتی پنجاه و دو برابر، برای کسب آزادی و دموکراسی را در قلبها، عزمها و اراده‌ها دمید. آخوندها یک بار دیگر دریافتند که اشرفیها نه در مرزها که در داخل ایران و در خانه‌ها و دانشگاهها و کارخانه‌ها، موجودیت رژیم را تهدید می‌کنند. حمله 10شهریور به جای ضربه به مجاهدین که هدف شوم رژیم آخوندی بود، حماسه‌یی درخشان شد که جهش و اعتلا کم نظیری را برای مقاومت ایران رقم زد و نبرد آزادی را وارد مدار نوینی نمود.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/307f3435-0d3f-4e0d-a16b-6b9be0d3bf3f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات