728 x 90

افزايش فشار بر زندانيان,,

حرکت اعتراضی زندانیان سیاسی و عادی زندان کرج

-

زندان مرکزی کرج
زندان مرکزی کرج
صبح روز پنجشنبه 7فروردین پس از این‌که دژخیمان زندان کرج، زندانیان سیاسی و عادی اين زندان را مورد اهانت قرار دادند، اعتراضات گسترده‌یی در این زندان صورت گرفت.
یکی از زندانبانان به نام خزایی که افسر نگهبان زندان کرج می‌باشد، با قرار گرفتن پشت بلندگو شروع به توهین کردن به زندانیان نمود. در پی این توهینها زندانیان سیاسی و عادی این زندان دست به اعتراضات گسترده‌یی زدند. زندانیان که تعداد آنها بیش از ۳۰۰ نفر تخمین زده می‌شد از گرفتن صبحانه خودداری کرده و دست به اعتصاب‌غذا زدند، این اعتراضات به سرعت به بندهای دیگر زندان سرایت نمود.
زندانیان اعلام کرده بودند باید فرد مزبور در جمع زندانیان حاضر شده و از تمامی‌زندانیان عذرخواهی کند، در غیراین صورت اعتراضات ادامه خواهد یافت.
دژخیمان ولی‌فقیه که از گسترش اعتراضات وحشت‌زده شده بودند پس مدت کوتاهی فردی به نام جافعی افسر جانشین زندان را به میان زندانیان فرستادند، که وی نیز از تمامی‌زندانیان عذرخواهی کرد. جافعی گفت: اینها نادانی کردند، و من از جانب اونها عذرخواهی می‌کنم و به‌جای بی‌تجربگی آنها بگذارید. جافعی همچنین به زندانیان قول داد که ۲ زندانی بی‌دفاع را که چند روز پیش به سلولهای انفرادی فرستاده شده بود را به بند عمومی بازگرداند.
زندانیان پس از عقب‌نشینی زندانبانان ولی‌فقیه و عذرخواهی از آنها به اعتراضات خود پایان دادند و اعلام کردند در صورت تکرار چنین مواردی اعتراضات خود را به شکل گسترده‌یی ادامه خواهند داد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8897bfb2-31fc-45ba-8141-0cb22a7ebd31"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات