728 x 90

مسائل اجتماعي ايران,

علت خالی بودن صندلیهای دانشگاهها

-

دانشگاه پیام نور خرم آباد
دانشگاه پیام نور خرم آباد
به‌طور معمول در جهان دانشگاهها مرکز دانش و پژوهش هستند و کمتر کشوری است که دانشگاه در آن محلی برای فعالیت اقتصادی سران دولت و یا مهره‌های طبقات حاکمه باشد. در ایران تحت حاکمیت آخوندها قضیه برعکس است!
با روی کارآمدن نظام خمینی دجال، سردمداران این رژیم با گرفتن مجوز تأسیس دانشگاه، دانشگاهها را محل غارت، چپاول و نان دانی خود کرده‌اند و دانشگاههای قارچ گونه به‌لحاظ کمی رشد کرده‌اند؛ اما سطح علمی این دانشگاهها به طرز بی‌سابقه‌یی افت کرده است.
دانشگاهها در ایران تحت حاکمت آخوندها به‌لحاظ سطح علمی نه تنها با هیچ‌یک از دانشگاههای معتبر و یا حتی متوسط جهان برابری نمی‌کنند، بلکه به گفته دانشجویان فارغ‌التحصیل همین دانشگاهها، دانشجویان وقتی فارغ‌التحصیل می‌شوند، سطح علمی آنان با دیپلم قدیم در40سال پیش برابری نمی‌کند.
رژیم آخوندی سطح علمی دانشگاهها را آن‌قدر پایین آورده است که خانواده‌هایی که امکان مالی دارند، فرزندانشان را برای تحصیل به خارج از کشور می‌فرستندو به هیچ‌وجه حاضر نیستند فرزندانشان را به دانشگاههای داخل بفرستند. از این جهت است که هم‌اکنون ظرفیت دانشگاهها خالی است و به گفته رئیس مرکز آزمون دانشگاه آزاد در شصت وهشتمین اجلاس این دانشگاه، 400هزار صندلی واحدهای دانشگاهی خالی مانده است. هم‌اکنون بر سر چنگ انداختن براین دانشگاه بین رفسنجانی و باند خامنه‌ای رقابت و درگیری است چرا که این دانشگاه یکی از مراکز غارت و چپاول سردمداران رژیم است.
به‌دنبال اعتراف رئیس مرکز آزمون دانشگاه آزاد، معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم رژیم نیز به روند افزایش ظرفیتهای دانشگاهها اعتراف کرد و پیش‌بینی کرد تا سال 97 این روند ادامه خواهد داشت. این کارگزار رژیم در وزارت علوم گفته است، 350هزار صندلی دانشگاهها بدون متقاضی است.
معاون وزارت علوم رژیم اشاره کرده که معضل اصلی پیش روی سیستم آموزی عالی و یکی از مشکلات جدی حوزه آموزش عالی، ساماندهی به رشد بی‌رویه دانشگاهها و دادن مجوز به رشته‌های جدید است.
معاون وزارت علوم رژیم در ادامه صحبتهایش می‌گوید: ”هم‌اکنون درخواستهای بی‌شماری برای ایجاد رشته‌های جدید به وزارت علوم ارائه شده که این تقاضاها، تعارض آشکاری با صندلی‌های خالی دانشگاهها دارد“.
اشاره این کارگزار رژیم به ”ساماندهی به رشد بی‌رویه دانشگاهها“ اشاره به‌درخواست سردمداران و کارگزاران رژیم برای تأسیس دانشگاه جدید است و درخواست تأسیس دانشگاههای پولسازی نظیر دانشگاههای آزاد، پیام نور و... . دارند.
درخواست سران و کارگزاران رژیم برای تأسیس دانشگاههای غیرمعتبر، در حالی است که صنعت و تولید کشور منهدم شده است و به اعتراف کارگزاران رژیم هم‌اکنون حدود یک میلیون وپانصد هزار فارغ‌التحصیل بیکار و حدود 5میلیون فارغ‌التحصیل نه شاغل و نه بیکار هستند (فارغ‌التحصیلانی که فقط چند ساعت در هفته کار دارند و بقیه اوقات بیکار هستند) وجود دارد. از این جهت است که کارگزاران رژیم اعتراف می‌کنند، سالانه حدود 180هزار نخبه از کشور مهاجرت می‌کنند و به کشور بر نمی‌گردند و در میان آنها بسیاری از دانشجویان و فارغ‌التحصیلانی است که به خارج از کشور می‌روند. رئیس سازمان امور دانشجویان از تحصیل 60هزار دانشجوی ایرانی در خارج از کشور خبر داده که از این تعداد 50درصد دانشجویان ایرانی که در خارج از کشور تحصیل می‌کنند، دانشجویانی هستند که موظف به پرداخت شهریه هستند اما به‌دلیل کیفیت دانشگاههای خارج، تحصیل در این دانشگاهها را به ادامه تحصیل در پردیس‌ها و رشته‌های پولی دانشگاههای داخل ترجیح می‌دهند.
به‌نوشته روزنامه حکومتی اعتماد، بیش از دو سوم ظرفیت رشته‌های بدون آزمون پیام نور و غیرانتفاعی خالی مانده و داوطلبان چندان استقبالی از شش هزار رشته محلی که باید برای آن پول پرداخت می‌کردند، نداشته‌اند. مشابه این روند در مورد رشته‌های بدون کنکور دانشگاه آزاد هم اتفاق افتاده است. در حال حاضر بر اساس اعلام رئیس اتحادیه دانشگاه غیرانتفاعی 55 درصد ظرفیت دانشگاههای غیرانتفاعی بدون متقاضی است. دانشگاه فرهنگیان نیز بیش از 89 درصد ظرفیت خالی دارد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d43cfe9d-6d37-464a-bb72-eadd9a485312"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات