728 x 90

سوريه,

عملیات رزمندگان در شهر مورک سوریه

-

 -
-
رزمندگان ارتش آزادی شهر مورک را به‌طور کامل به کنترل خود درآوردند. آنها در جریان تهاجم خود تلفات زیادی به نیروهای اسد وارد کردند و باعث ایجاد اختلاف و درگیری در صفوف نیروها شدند.
تلویزیون اورینت:
در شهر مورک در نزدیکی حما انقلابیون آخرین ساختمانهایی را که دست نیروهای اسد بود به کنترل خود درآوردند. این عملیات، بعد از درگیریهای شدیدی رخ داد که منجر به کشته شدن 5نفر از نظامیان اسد شد. همزمان با آن نبردی سختی در اطراف فرودگاه نظامی حما صورت گرفت. انقلابیون با موشک گراد و توپ‌باران سنگین دو هلیکوپتر در فرودگاه را هدف قرار دادند. همچنین در روستای غرزة محل تجمع نیروهای اسد، رزمندگان بیش از 10نفر این نیروها را کشته و تعدادی را مجروح ساختند.

از سوی دیگر رزمندگان ارتش آزادی فرودگاه نظامی حما را با خمپاره هدف قرار دادند. در جریان این تهاجم دو هلیکوپتر اهدف قرار گرفت. همزمان، تانکهای تی 72 و خودروهای نظامی با دوشکا و آمبولانس‌ها برای تقویت نیروهای اسد به سمت جبهه مورک حرکت کردند.

 
در حومه شمالی حلب و مخصوصاً در جبهه مورک درگیریها ادامه دارد. همچنین هواپیماهای اسد منطقه را بمباران می‌کنند.
در جبهه مورک نیروهای اسد حالت جنون پیدا کرده‌اند. این واکنش بعد از تلفات گسترده جانی و از بین رفتن مقادیر زیادی تجهیزات نظامی است. کشته شدن مزدوران شبه‌نظامی و ترس از رویارویی با ارتش آزادی نیز باعث اختلاف و درگیری بین این مزدوران شده است. طوری که در جریان این درگیریها و اختلافات 8تن کشته شدند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ac0d1b0f-dadc-47c2-a877-f525f9857fd9"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات