728 x 90

آمريكاي لاتين,

تظاهرات ضدحکومتی در کاراکاس

-

تظاهرات در ونزولا
تظاهرات در ونزولا
تظاهرات مخالفان در خیابانهای پایتخت ونزوئلا باز هم به درگیری کشیده شد.. بیش از یک ماه است تظاهرات در این کشور ادامه دارد و در بسیاری موارد به درگیری کشیده شده است. حداقل 28نفر در این تظاهراتها کشته شدند.

تلویزیون الجزیره (انگلیسی) :
این تظاهرات قرار بود در ”بازار ونزوئلا“ برگزار شود ولی گارد ریاست‌جمهوری ونزوئلا آن منطقه را بست. هر چند که مانند گذشته همه این دانشجویان برای تظاهرات جمع شدند ولی این بار از هر چهار طرف توسط نیروهای امنیتی محاصره شده‌اند. آنها می‌گویند به مکان دیگری راهپیمایی خواهند کرد.

یک دانشجو: «کشور ما در حال مرگ است. 25000 ونزوئلایی سال گذشته به‌خاطر نبودن امنیت جان خود را از دست دادند. ما دیگر این را تحمل نخواهیم کرد. ما هیچ چیزی نداریم. نه امنیت نه غذا».

یک دانشجوی دیگر: «این کشوری نیست که من خواهان زندگی در آن هستم و می‌خواهم در کشوری بهتر زندگی کنم. ونزوئلا نفت و پول زیادی دارد و خیلی بهتر از اینها می‌تواند باشد».

موج تظاهراتها از ماه فوریه 28 کشته بر جای گذاشته است.
تظاهر کنندگان موفق شدند محاصره را بشکنند. هیچ واکنش جدی از طرف نیروهای امنیتی مشاهده نشد. با وجود درگیریها و تهدیدهای جدی، هیچ تغییری در انگیزه تظاهر کنندگان که برکناری نیکولاس مادرو است، به وجود نیامده است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/00cb0f01-17b2-4a93-a9a0-059dce10ae3b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات