728 x 90

-

تشدید بحران در اوکراین

-

 -
-
با انجام طرح رفراندوم یکشنبهٴ آینده در کریمه، بحران اوکراین تشدید خواهد شد. 5روز بعد از آن، پارلمان روسیه اقدام به پذیرش کریمه به‌عنوان بخشی از فدراسیون روسیه خواهد کرد.

شبکه جهانی تلویزیون بی.بی.سی:
وزیر خارجه آمریکا پیشنهاد روسیه برای ملاقات با پوتین را رد کرد. جان کری به همتای روسی خود، سرگیی لاورف گفت مداخله نظامی مسکو در کریمه، هر گونه مذاکره‌ای را بسیار مشکل کرده است.
ناتو گفت: برای مانیتور کردن اوضاع در اوکراین هواپیماهای شناسایی بر فراز لهستان و رومانی می‌فرستد. فرانسه جدیدترین کشور غربی است که تحریماتی را علیه روسیه اعمال می‌کند.
دبیرکل ملل‌متحد نیز برای پنجمین بار در 10روز گذشته، بحران اوکراین را مورد بحث قرار داده است. وزیر خارجه آلمان گفته است اتحادیه اروپا خواهان رویارویی نیست اما رفتار روسیه ضروری می‌سازد که اقداماتی را در نظر بگیریم.
 


در حال حاضر یک بن‌بست دیپلوماتیک وجود دارد. جان کری هر گونه ملاقاتی با ولادیمیر پوتین را لغو کرده است. مسکو به پیشنهادات آمریکا پاسخ نداده و همزمان گفته است که متقابلاً ، پیشنهادات خودش را روی میز خواهد گذاشت.
در پاریس، وزیر خارجه فرانسه که از طرف اروپا صحبت می‌کرد گفت، اگر روسیه در این هفته و قبل از رفراندوم، به پیشنهادات ارائه شده، واکنشی نشان ندهد، تحریمات خیلی سخت‌تری در نظر گرفته خواهد شد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1db6613b-c749-4702-9b88-868696c2ae9e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات