728 x 90

-

عواقب اقتصادی تجاوز روسیه به اوکراین

-

تجاوز روسیه به اوکراین3
تجاوز روسیه به اوکراین3
تلویزیون سی.ان.ان:
آمریکا و اروپا روشهای مختلف را ارائه داده‌اند که می‌تواند برای روسیه هزینه زیادی داشته باشد و این کشور را از ادامه دخالت در امور داخلی اوکراین منصرف کند. تحریمهایی که اتحادیه اروپا در نظر گرفته است عبارتند از: لغو ویزا برای مقامهای مشخص در روسیه، انجماد دارایی‌های سران اقتصادی روسیه در کشورهای اتحادیه اروپا و نهایتاً هم ممنوعیت سفر برای مقامهای روسیه به اتحادیه اروپا. اینها همه تحریمهایی بود که از طرف اتحادیه اروپا ممکن است اعمال شود. تحریمهایی که آمریکا می‌تواند به اجراء بگذارد عبارت است از: ممنوعیت صدور ویزا برای مقامهای روسی و اوکراینی که در اشغال و نقض حاکمیت اوکراین نقش دارند. هنوز معلوم نیست چه اشخاصی در این رابطه تحریم خواهند شد ولی ولادیمیر پوتین یکی از آنها نیست. از طرف دیگر رئیس‌جمهور آمریکا، باراک اوباما لایحه‌یی را به امضاء رساند که در راستای تحریمها، دارایی‌ها و املاک مقامهای نامبرده را در آمریکا مسدود می‌کند. به شرکتهای آمریکایی ممکن است فرمان داده شود با این اشخاص تحت تحریم تجارت نکنند.

یکی از مهمترین بخش روابط اقتصادی بین روسیه، اوکراین و اروپا به صادرات گاز برمی‌گردد. روسیه این هفته اعلام کرد قیمتی که اوکراین برای گاز می‌پردازد را بالا خواهد برد. شرکت ”گازپروم“ بارها اعلام کرده است، اوکراین میلیاردها دلار در رابطه با واردات گاز به روسیه بدهکار است. دقیقاً مانند اوکراین تعداد زیادی از کشورهای اروپایی بخش بزرگی از منابع گاز خود را از روسیه تأمین می‌کنند.

این کشورها تا 40درصد گاز خود را از روسیه می‌گیرند. کشورهای انگلیس، فرانسه و ایتالیا در این مجموعه قرار دارند. کشورهایی که 40 تا 80% گاز خود را از روسیه وارد می‌کنند عبارتند از آلمان و مجارستان و چند کشور دیگر. هر تهدیدی که این صادرات را به خطر بیندازد تاثیرات عظیمی در این کشورها خواهد گذاشت. وقتی شما به قسمت شرقی اروپا می‌رسید وابستگی به این لوله گاز بیشتر می‌شود. این‌جا صحبت از کشورهایی مانند فنلاند، روسیه سفید، جمهوری چک و بلغارستان است که 80 تا100% منابع گاز خود را از روسیه تأمین می‌کنند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c1c0f892-3f44-4a9b-87ce-f0199ee86f2b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات